web analytics

Fitness Dieet? 4 Uitstekende Tips voor een Betere Vetverbranding

http://www.dreamstime.com/-image27586149

Ik lees heel veel artikels en forums waar mensen schrijven of vragen dat ze willen gaan fitnessen om af te vallen, naar mijn mening is dit een begrip of gegeven dat wel eens verkeerd geïnterpreteerd wordt. Let op het is effectief mogelijk om af te vallen door te fitnessen maar dit kan ook wel eens het tegen over gestelde effect geven.

Wanneer je gaat fitnessen ga je bepaalde spiergroepen trainen, wanneer je de spieren intensief traint zal de massa vergroten waardoor je of op hetzelfde gewicht blijft of zelfs meer gaat wegen.

Wat ik hier duidelijk wil maken is het feit dat je wel in vet massa gaat minderen maar je spier massa gaat toenemen.

Een fitness dieet kan je op twee manieren aanpakken, of je gaat fitnessen om af te vallen met een aangepast schema en je weet uitdrukkelijk wat je doet of je gaat fitnessen om je lichaam te trainen met oog op je vet massa te minderen en je spiermassa te trainen.

Afvallen met een fitness dieet

Wanneer je wil gaan afvallen met een fitness dieet ga je jezelf toeleggen op een combinatie van sport en voeding. Je gaat uiteraard vele meer energie verbruiken tijdens het sporten waardoor we een niet zo strak dieet schema kunnen opstellen.

Wil je enkel afvallen door niet te sporten dan zal je dieet schema vele harder zijn dan wanneer we met een fitness dieet gaan werken.

Wanneer je gaat fitnessen ga je vele meer energie verbruiken, deze energie moeten we dan ook uit de voeding halen. Ik raad dan ook een dieet aan van rond de 2000 calorieën. Wanneer je met regelmaat sport kun je best opletten met wat je eet je kan perfect  koolhydraten, eiwitten en onverzadigde vetten eten maar pas op met eenvoudige koolhydraten, verzadigde vetten en suikers.

Het is enorm belangrijk dat wanneer je begint met diëten en sporten dat je maaltijden goed verspreidt zijn en dat je zeker het ontbijt niet overslaat, dit is de belangrijkste maaltijd van de dag en gaat je ook geen hongergevoel geven doorgaans de dag wanneer dit een degelijk ontbijt is.

Zorg ervoor dat je sport- en dieetschema perfect op elkaar zijn afgestemd om de best mogelijke resultaten te behalen.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Oefeningen voor je fitness dieet

Wanneer je  dit fitness dieet gaat toepassen in combinatie met het sporten is het belangrijk dat je genoeg eiwitten binnen krijgt het is niet de bedoeling dat je spieren gaat afbreken in plaats van vetten, zorg hiervoor voor een gevarieerde eiwitten innamen, zeker wanneer je onderstaande oefeningen intensief gaat beoefenen.

Het is niet de bedoeling dat ik hier een compleet fitness schema ga neerschrijven, onderstaande oefeningen zijn oefeningen die je vetverbranding gaan helpen en zo je resultaat helpen te bereiken.

De beste oefeningen die je kan doen zijn de cardio oefeningen, ze zijn niet altijd even leuk maar deze werken wel het beste. Wil je echt optimaal resultaat zien dan stel ik voor om te trainen met een hartslagmeter tussen een bepaalde hartslag. Wanneer je langere cardio sessie doet op een lage hartslag dan zal je sneller vet verbranden dan wanneer je korte sessies op hogere hartslag doet.

Een simpele regel om dit te onthouden is:

Lage hartslag  = vet verbranding Hoge hartslag =  uithouding

Fietsen

Fietsen is een enorm populaire vorm van cardio training, je kan je training perfect binnen als buiten doen. Je kan je trainingsschema aanpassen naarmate je doelstellingen, een half uurtje fietsen tegen een degelijk tempo verbrand al gauw tussen de 250 en 500 calorieën.

Joggen

Is eveneens ook weer buiten en binnen te beoefenen, zelf raad ik dit buiten te doen, het is vele aangenamer joggen in de buitenlucht dan op een loopband in de fitness. Ga je een 30 tot 45 min lopen dan verband je al snel tussen de 200 en 350 calorieën.

Zwemmen

Zwemmen is een van mijn favoriete cardio oefeningen, je zal niet alleen calorieën verbanden maar ook nog eens je volledige lichaam trainen. Bij het zwemmen gebruik je bijna alle spieren in je lichaam en zeker die in je rug. Zwemmen is enorm interessant om je beter en gezonder in je vel te voelen als grote pluspunt gaat het kwaaltjes als blessures tegen.

Sprinten

Als laatste oefening wil ik ook nog een sprintvorm meegeven, dit verband enorm veel calorieën en zal ook nog vet verbranden lang na je cardiosessie. Je kan best deze oefening houden tot als laatste om met af te sluiten. Als sprint kan je bijvoorbeeld een op een berg lopen , sprint intervallen van 100 meter, ter plaatse sprinten …

Ongebruikelijk tips om snel hardnekkig buikvet te verbranden en die platte of strakke buik van je dromen te krijgen

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan raad ik je aan om het ebook van Glenn te bekijken.

Hij is een gecertificeerd voedingsexpert en personal trainer en heeft reeds duizenden vrouwen én mannen geholpen hun droomlichaam te krijgen én te behouden!

Ontdek nu zijn baanbrekende methode voor strakke buikspieren:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *