web analytics

Hoe kun je zo snel mogelijk afvallen?

http://www.dreamstime.com/-image24328269

De buurvrouw wil het, je beste vriendin wil het, je collega’s willen het en last but not least, jij wil het ook: afvallen en snel!

Toch lijkt het om een of andere reden telkens te mislukken. Je houdt het niet vol, het dieet is te streng of je weet niet waar je moet beginnen. Het is ook mogelijk dat het je wel gelukt is om af te vallen, maar na een tijdje ben je gewoon weer aangekomen.

Hoe bereik je het tegenovergestelde? Hoe zorg je er nu eigenlijk voor dat je wél afvalt en op (je ideale) gewicht blijft? Hier lees je een aantal tips die er zonder twijfel voor zullen zorgen dat jij sneller en blijvend afvalt.

Een goed begin

Een goed begin is het halve werk. Eet daarom altijd een ontbijt! Ook als je dit normaal niet doet. Met een ontbijt in je maag, zul je merken dat je de hele dag veel meer energie hebt.

Vezelrijk ontbijten is belangrijk. Dit doe je door te kiezen voor een volkorenboterham en dus niet voor wit. Eiwitten zijn ook belangrijk om binnen te krijgen. Beleg je boterham daarom met mager vlees, magere kaas, ei of vis.

Door te ontbijten, zorg je voor een efficiënte stofwisseling die minder snel vetten op zal slaan. Dit betekent dus dat je uiteindelijk zult afvallen!

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Eet regelmatig

Het lijkt misschien minder logisch dan dat het klinkt, maar door vijf tot zes maaltijden op een dag te nuttigen, val je sneller af! Je hoeft niet twee keer te ontbijten, twee keer te lunchen en twee keer te dineren.

In plaats van extra te eten, verspreid je juist hetzelfde aantal calorieën over kleinere maaltijden. Op deze manier worden eetbuien en pieken in je eetlust voorkomen. Je houdt hiermee namelijk je bloedsuikerspiegel en insulineniveau in evenwicht. Indien je insulineniveau stabiel is, wordt er minder lichaamsvet opgeslagen.

Dit zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel en insulineniveau gedurende de dag minder pieken en dalen doormaken. Het gevolg daarvan is dat je geen eetbuien en trek in zoetigheid krijgt. Bovendien wordt er onder invloed van een stabiel insuline-niveau minder lichaamsvet opgeslagen.

Vergeet dat slappe en vermoeide gevoel tussen de maaltijden door, en zeg hallo tegen een dag vol energie! Dit gaat je zeker helpen bij het zo snel mogelijk afvallen!

Als de avond valt..

Op het moment dat de avond valt, wordt het minder noodzakelijk om te eten. Je lichaam is dan minder actief en heeft dus ook minder calorieën nodig. Er zijn meerdere wetenschappelijke onderzoeken die bewijzen dat ’s avonds eten zorgt voor extra vetopslag.

Het is daarom beter om je spijsvertering te ontzien. Zo slaap je lekkerder, wat ook beter is voor de hormoonhuishouding. Let wel: als je ’s avonds wel erg actief bent, bijvoorbeeld als je gaat sporten of als je nachtdiensten draait, dan is het uiteraard wél nuttig om nog voeding en calorieën binnen te krijgen. In dit geval geldt de regel dat je ongeveer drie uur voordat je gaat slapen, niets meer eet.

Neem de tijd

Wil je zo snel mogelijk afvallen? Dan moet je zorgen dat je lekker lang doet over een hapje. Hoe langzamer je eet, hoe eerder je een voldaan gevoel krijgt. Zo eet je minder en niet te veel.

Wij begrijpen dat het moeilijk is om slechts één keer op te scheppen als je favoriete pasta geserveerd wordt. Maar je kunt met een trucje je brein voor de gek te houden. Dit doe je door gebruik te maken van een klein bord en kleiner bestek. Je kunt een kleiner bord dan wél helemaal vol scheppen. En grote happen nemen van een kleinere vork!

Wat je het best kunt eten

Je weet nu dat goed ontbijten heel belangrijk is en dat het beter is om meerdere en kleinere porties over de dag te verdelen. Ook weet je dat het niet verstandig is om vlak voordat je gaat slapen nog te eten. We gaan nu dieper in op wát je dan het beste kunt eten om snel af te vallen.

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: groente en fruit staan zeker in de top drie van de meest belangrijke voedingsmiddelen. Hoe groener, hoe beter! Groene groenten bevatten namelijk extreem veel mineralen, spoorelementen en vitamines.

Daarnaast zorgen de vezels die ze bevatten voor een goede spijsvertering en stofwisseling. En je bloedsuikerniveau blijft stabiel. Je kunt denken aan sla, broccoli, spinazie, andijvie en groene boontjes

Vind je groente niet zo lekker en vraag je je af hoe je in hemelsnaam aan die 200 gram komt? Dan kun je je verschillende groenten met fruit mixen in een smoothie. De zoete smaak van fruit overheerst. Op die manier geniet je meer van groente, zonder het idee te hebben dat je die groenten binnenkrijgt.

Meer bewegen

Naast de tips om gezonder en vooral bewuster te eten, is het ook belangrijk om dagelijks minimaal dertig minuten aan lichaamsbeweging te doen. Je hoeft geen topsporter te worden: een blokje om na het eten is ook hartstikke prima.

Maar ook een stukje fietsen in plaats van de auto te pakken, de trap in plaats van de lift en een rondje door het park wandelen, zijn allemaal vormen van beweging. Zo val jij snel af, zonder dat je er per se veel moeite voor hoeft te doen. We zijn immers niet allemaal gemaakt voor de sportschool.

Even wennen, maar wel de moeite waard!

Oké, deze tips zijn misschien wat overweldigend. Toch is dit de beste methode wanneer je snel wilt afvallen op een verantwoorde manier. Wondermiddelen bestaan niet en als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dit waarschijnlijk ook zo.

Pilletjes voor een hogere vetverbranding, (onnatuurlijke) eetlustremmende middelen of apparaten waardoor je wonderbaarlijk spiermassa opbouwt zonder hier enige inspanning voor te hoeven leveren: vergeet het!

Neem bovenstaande tips in acht en jij zult merken dat je vetverbranding in rust toeneemt, waardoor je sneller en meer calorieën verbrandt. Natuurlijk mag je wel een keer zondigen: dat maakt het leven leuk!

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

1 Reactie op "Hoe kun je zo snel mogelijk afvallen?"

  1. Samira zegt:

    Ik wil graag afvallen 😟 maar het leuk mijn niet

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *