web analytics

4 Essentiële Tips voor een Platte Buik

Lose weight text with measure tape and fruits

Een platte buik is voor veel mensen een droom. Hoewel het veel tijd en discipline kost kan bijna iedereen het voor elkaar krijgen. Met deze vier handige tips is een platte buik voor iedereen binnen handbereik.

De motivatie hoog houden

Iedereen krijgt te maken met een terugslag tijdens het afvallen. Het verschil tussen succes en teleurstelling wordt op dit soort momenten bepaald. Om te voorkomen dat je het opgeeft is het belangrijk de motivatie zo hoog mogelijk te houden. Schrijf bijvoorbeeld op waarom je vet wilt verliezen en wat je wilt bereiken. Pak deze redenen er vervolgens bij wanneer je het niet meer ziet zitten tijdens het afvallen. Beloon jezelf ook als het goed gaat. Koop wat leuks voor jezelf als je een doel hebt bereikt zoals een nieuwe outfit of horloge. Dit geeft je hernieuwde motivatie om het door te zetten op weg naar je doel.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Doe het samen

Met twee bereik je meer dan alleen. Dat geldt niet alleen voor afvallen maar voor meer dingen in het leven. Als het op afvallen aankomt dan kent iedereen de periodes dat het wat moeilijker gaat. Juist in deze periodes kun je hulp goed gebruiken. Door het afvallen met iemand samen te doen kun je op elkaar steunen als het nodig is. De hulp en aandacht zorgt ervoor dat je op het goede pad blijft. Het kan ook voor een vernieuwde motivatie zorgen zodat je nog harder je best gaat doen.

Rust om af te vallen

Uit onderzoeken blijkt dat er een relatie is tussen weinig slaap en overgewicht. Dit heeft voornamelijk met hormonen te maken die invloed hebben op je gewicht. Wanneer je wilt afvallen is het belangrijk dat je voldoende slaapt en rust neemt. Het lichaam heeft deze rust hard nodig. Het lichaam heeft meer dan voldoende rust nodig. nachtrust moet minimaal 8 uur zijn. Het lichaam heeft 8 uur nodig om te herstellen.

Houdt je progressie bij

Het bijhouden van je progressie is goed om verschillende redenen. Je krijgt meer motivatie als je ziet dat je vooruitgang boekt. Hiernaast kun je bepaalde variabelen aanpassen om ervoor te zorgen dat het sneller gaat. Een simpele manier om het bij te houden is met de spiegel. Als je echter te vaak naar jezelf kijkt dan zie je geen verschil. Daarom wordt de weegschaal ook vaak gebruikt. De weegschaal toont het verschil in kilo’s aan wat voor veel mensen een belangrijk stukje informatie is tijdens het afvallen. Let hiernaast ook op je kleding. Gaat de kleding losser zitten of strakker? Als dit soort signalen geven een goed beeld van je progressie.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *