web analytics

Gezond Leven met het Mediterraan Dieet

CT5BYX MEDITERRANEAN DIET

Het is algemeen bekend dat ons Westerse dieet niet bepaald bijdraagt aan onze gezondheid. Wil je er op een natuurlijke wijze voor zorgen dat je gezonder door het leven kunt gaan of gewicht verliezen? Dan is het Mediterraan dieet wellicht iets voor jou. Het mediterraan dieet komt uit het middellands zee gebied zoals, landen als Spanje, Portugal, Griekenland en Italie. Je zorgt er daarmee op basis van bekende voedingsstoffen voor dat je gezonder kunt leven. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat je de kans op een langer en gezonder leven verhoogd met 20% wanneer je eet volgens dit dieet. Genoeg reden dus om dit dieet eens beter te bekijken. We zetten in dit artikel de belangrijke grondstoffen voor het Mediterraan dieet voor je op een rij, zodat je daar een beter beeld van krijgt.

Vlees en groenten in het Mediterraan dieet

Binnen het Mediterraan dieet kun je gezond leven door gebruik te maken van bijvoorbeeld vlees en groenten. In principe kun je alle soorten vlees eten, zolang het maar gaat om de magere vleessoorten. Met name magere vis zoals schelp- en schaaldieren, net als garnalen, forel, sardientjes, tonijn en zalm zijn goed geschikt. Qua groenten kun je binnen het Mediterraan dieet het best gebruik maken van verse en bij voorkeur rauwe groenten. Hierin zitten de meeste voedingsstoffen, die bij het koken voor een groot deel verloren zouden blijven gaan. Wil je de groenten binnen het Mediterraan dieet voor een gezond leven toch graag warm eten? Dan kun je die het best stomen.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Kruiden, deegwaren en het dessert

De Mediterrane keuken staat uiteraard bekend om het grote aantal heerlijke kruiden, vandaar dat je daar binnen het Mediterraan dieet zonder problemen gebruik van kunt maken. Vooral laurier, tijm, saffraan, basilicum en peterselie zijn uitstekend geschikt. Deegwaren en desserts binnen het Mediterraan dieet bestaan vooral uit rijst en pasta. Let erop dat je gebruik maakt van de volkoren versie. Je gaat daarmee nog net even verder dan de basis uit het Mediterraan dieet, zodat je een goede keuze kunt maken voor een gezond leven. Qua desserts kun je denken aan kaas en wat vers fruit. Met name de versheid is van groot belang, je zorgt er daarmee voor dat je gezond kunt leven op basis van het Mediterraan dieet.

Afvallen met het Mediterraan dieet

Wil je afvallen met een Mediterraan dieet? Dat kan. Het is geen crash dieet maar een gezondere manier van eten. Als je je levensstijl aanpast en structureel gezond eet kun je doordat je veel gezonde voeding eet prima afvallen. Zorg er ook voor dat je veel water drinkt en je af en toe een glas (rode) wijn inschenkt. De rode wijn helpt bij het voorkomen van hart- en vaatziekten. En water helpt je om de mond te spoelen en zorgt er daarnaast voor dat je het vochtafdrijvende effect van wijn kunt opheffen. Het Mediterraan dieet helpt je gezond te leven en zorgt ervoor dat je toch lekker kunt blijven eten.

Ben je op zoek naar leuke recepten. Kijk dan eens online. Er zijn online voldoende gratis recepten beschikbaar waarmee je deze levensstijl eens kunt proberen om te zien of het bij je past.

In dit artikel heb ik geprobeerd om je een beeld te geven van wat het Mediterraan dieet inhoud en wat het voor je gezondheid betekent. Hopelijk heb je er iets aan!

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *