web analytics

Afvallen Dieet: Welk Dieet Past bij jou?

http://www.dreamstime.com/-image27474961

Afvallen: het is voor niemand een favoriete hobby. Het is dan ook een stuk minder leuk dan met vriendinnen wijn drinken en onbeperkt hapjes eten.

En dan hebben we het nog niet eens over het sporten. Soms is het echter nodig en kun je er maar beter het beste van maken. Dit keer gaat het jou wel lukken om af te vallen!

Met de juiste instelling en de juiste informatie kom je al een heel eind. Want je hoeft natuurlijk niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden.

Lees snel verder om kennis te maken met diëten die jou gaan helpen om effectief gewicht te verliezen!

Bestaat er een universeel afvallen dieet? Het antwoord is simpel: nee.  Ieder mens is anders en daarom werkt het ene dieet beter dan voor een ander. Gelukkig bestaan er veel soorten diëten zodat er altijd wel eentje bij jou past.

Iedereen probeert op zijn eigen manier gewicht te verliezen. De een heeft letterlijk de buik vol van die slechte eetgewoonten en besluit op een gezonde, verantwoorde manier af te vallen. De ander moet binnen twee weken in een bikini op het strand liggen, hierbij gaat het dan vooral om snel afvallen in zeer korte tijd. Dat het laatste misschien wel effectief is, maar niet op de langere termijn ideaal is, spreekt voor zich.

Langzaam afvallen is beter voor je lichaam en je verkleint hiermee de kans op het jojo-effect. Door gezond eten, regelmatig bewegen en veel water drinken, ben je al een heel eind op de goede weg. Wees zuinig met suiker en alcohol en eet vooral groenten en fruit, dan zal je namelijk langzaam maar zeker gewicht verliezen.

Er zijn echter meerdere wegen die naar Rome leiden. In dit artikel staan daarom verschillende soorten diëten beschreven.

Calorieën… Eh, punten tellen

Eens in de zoveel tijd is een nieuw dieet in de mode. Zo’n vijftien jaar geleden was dit het dieet van meneer Montignac. Hij raadde aan om veel rood vlees te eten en rode wijn te drinken. Daarna stonden er nog meer voedingsadviseurs op. Sonja Bakker, Dr. Frank, Dr, Atkins en Rens Kroes, om er maar een paar te noemen.

En wat dacht je van Weight Watchers? Dit concept is wereldwijd bekend en wordt ook gevolgd door verschillende beroemdheden als Oprah Winfrey en Christina Aguilera. Weight Watchers werkt met een puntensysteem, waarbij helder wordt weergegeven wat je per dag aan punten mag eten. Vanzelfsprekend levert een wortel minder punten op dan een frietje met satésaus. Hierdoor zit je sneller aan je maximale aantal punten, maar het voordeel is wel dat je jezelf af en toe kunt toestaan om te zondigen.

Voor sommige mensen is het op deze manier beter vol te houden. Weight Watchers organiseert bijeenkomsten, waar je met collega-afvallers je afval ervaringen kunt delen. Door elkaar te stimuleren en tips uit te wisselen, zal het afvallen je makkelijker af gaan. Ook kun je kiezen voor vaste begeleiding, zowel online als offline. Want wie zegt dat je het helemaal alleen moet doen?

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Sas-dag

Wie herinnert haar niet; Sonja Bakker. Ze gaf haar dieetboek uit in eigen beheer, omdat geen uitgeverij met haar in zee durfde. Haar boeken werden bestsellers, en Sonja werd razendsnel een bekende Nederlander.

Honderdduizenden Nederlanders volgden haar dieet en verloren flink wat kilo’s. Haar naam werd een werkwoord en de welbekende ‘Sas-dag’, wat staat voor ‘schijt-aan-Sonja-dag’, werd in no time een bekend begrip. Sonja heeft in haar boeken weekmenu’s opgenomen, waardoor je niet zelf hoeft te bedenken wat je die dag gaat eten. Je volgt eenvoudigweg haar menu’s en de kilo’s vliegen er van af.

Of dit dieet ideaal is, daar zijn de meningen over verdeeld. Je krijgt relatief weinig calorieën binnen en de suikers in de eierkoeken zijn natuurlijk ook niet optimaal. Rens Kroes daarentegen (Ja, dat is het zusje van Doutzen), geeft haar lichaam enkel de gezonde en natuurlijke voedingsstoffen. Groenten, fruit, zaden en noten zijn haar advies, afgewisseld met flink wat ‘superfoods’. Deze superfoods zijn de trend van de afgelopen jaren. Hoe meer vitamines, mineralen en omega-3, hoe beter het voor je is.

Het boek van Rens Kroes is niet zozeer een dieetboek, het is een boek waardoor je leert hoe je je lichaam het beste kunt voeden. Want dat wordt door veel mensen nog wel eens onderschat. Veel mensen eten voornamelijk veel snacks en vergeten dat hier totaal geen voedingswaarde in zit. Ja, slechte calorieën, maar niets waar het lichaam behoefte aan heeft. Rens Kroes beschrijft in haar boek de lekkerste zoete gerechtjes en heeft heerlijke en veelzijdige recepten voor iedere maaltijd. Gezonde voeding saai? Echt niet!

Geef nooit op

Je hoeft je natuurlijk niet strikt aan een voorgeschreven dieet te houden. Voor sommige mensen kan het heel goed werken om hun eigen regels te handhaven. Een makkelijke stelregel voor de semi-lijners onder ons is het 80/20 dieet. Dit is geen echt dieet, maar hierbij eet je voor 80% gezonde dingen en mag je voor 20% minder gezonde dingen eten.

Deze regel kun je aan je eigen voorkeur aanpassen, maar het werkt natuurlijk niet als je een 50/50 regel hanteert. Je kunt dit wel volhouden, maar erg effectief zal het niet zijn. Ook het EDH-dieet, dat staat voor Eet De Helft. Je zal er misschien om lachen, maar het werkt wel! Je hoeft écht niet een tweede keer een vol bord op te scheppen. Ga er eens een week mee aan de slag, je zal zien dat je niet eens zo veel eten nodig hebt als je nu misschien denkt. Het voordeel van een dieet is dat je aan de hand wordt meegenomen. Kom maar, lijken de boeken te zeggen, wij regelen het, jij hoeft het alleen nog maar te doen. En juist hier zit voor de meeste mensen de valkuil. Omdat ze niemand een verklaring schuldig zijn, gaan ze na een flitsende start vaak na een paar weken al de fout in. Inderdaad, er is altijd wel een reden om het niet te doen. Het is makkelijker om te zwichten voor een snelle snack bomvol suikers en koolhydraten. Of ’s avonds als je moe bent en trek hebt, is het kinderlijk eenvoudig om snacks en zoetigheid te halen bij de supermarkt of via internet eten te bestellen.

Gezond eten vergt inderdaad voorbereiding, maar je zal zien dat je lijf er heel blij mee is! Hoe langer je doorzet, hoe meer je wordt beloond met een slanker en gezonder lichaam. Zet daarom nog een tandje bij als je op het punt staat op te geven!

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *