web analytics

Review: Strakke Buik Bijbel van Oscar Helm

strakke-buik-bijbel-cover

Hoe krijg je zichtbare buikspieren? Door dagelijks een paar minuten sit-ups te doen ga je het niet redden. Het is een combinatie van gezond eten en de juiste oefeningen.

Je moet twee dingen doen om een strakke buik en goed ontwikkelde buikspieren te krijgen. Je moet de buikspieren trainen en je moet jouw vetpercentage omlaag brengen. Oscar Helm heeft een boek geschreven over hoe jij zo snel mogelijk zichtbare en goed ontwikkelde buikspieren kunt krijgen. In het boek de Strakke Buik Bijbel wordt jou uitgelegd hoe je jouw doel kunt bereiken. Wij nemen het boek onder de loep en laten jou ermee kennis maken.

Wie is Oscar Helm?

Oscar Helm is een afslankcoach, voedingsdeskundige, (dieet)psycholoog, auteur en orthomoleculair voedings- en suppletieadvise. Hij heeft al vele mensen succesvol persoonlijk begeleid bij het afvallen. Met zijn boeken kan hij ook jou helpen met het goed trainen van je buikspieren en bij het verlagen van het vetpercentage in jouw lichaam.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Indeling van het boek

De Strakke Buik Bijbel is opgedeeld in 3 onderdelen. In het 1e deel wordt je uitgelegd wat je moet weten over buikspieren en wordt omschreven hoe je jouw buikspieren moet trainen. Ook wordt er kort ingegaan op de intensiteit en de duur van de trainingen. In het 2e deel word je geholpen om met de juiste voeding jouw vetpercentage te verlagen. Wat moet je eten en wat moet je juist niet eten? In het 3e deel ga je aan de slag met de trainingen. Met de juiste oefeningen en voeding kun je een strakke buik krijgen en houden.

Hoe ontstaat een buikje?

Buikvet ontstaat als je meer energie binnen krijgt dan dat er nodig is volgens jouw lichaam. Het zal van persoon tot persoon verschillen hoe snel jouw lichaam buikvet laat ontstaan. Een strakke buik en een zogenaamde sixpack heb je niet zomaar. Voordat je een sixpack kunt krijgen moet je eerst wel het overtollige buikvet verbranden. Dit doe je enerzijds door je eetpatroon aan te passen en anderzijds door buikspieroefeningen. Realiseer je wel dat een buikje zeer ongezond is. Het verhoogt de kans op hart- en vaatziekten en diabetes.

Welke spieren in je buik moet je trainen?

Goed ontwikkelde buikspieren krijg je niet door steeds dezelfde oefeningen uit te voeren. De buikspieren zijn onder te verdelen in 3 groepen die allemaal verschillende oefeningen vragen. Bij iedere trainingssessie voer je dus meerdere oefeningen uit. Het gaat om de volgende spiergroepen.

Onderste buikspieren

De onderste buikspieren worden in de meeste oefeningen getraind door middel van de benen. Door te liggen en je benen op te tillen kun je deze spieren trainen. Je zult het buikvet op deze plek niet weg krijgen moet deze oefeningen, maar de spieren worden uiteraard wel beter ontwikkeld. Door de juiste voeding kun je vet op dit deel van je buik verminderen, of voorkomen dat er vet komt.

buikspieren guy

Rechte buikspieren

De rechte buikspieren zitten aan de voorkant van je buik. Deze spieren train je bijvoorbeeld met sit-ups. Door deze spiergroep te trainen kun je een platte buik ontwikkelen.

Schuine buikspieren

De schuine buikspieren zitten aan de zijkanten van je buik. Door deze spieren te trainen kun je zorgen voor een slanke vorm van je buik. Zoals ook bij de andere spiergroepen het geval is, heeft Oscar Helm meerdere trainingen voor deze spieren in het boek omschreven.

De Core Stability oefeningen

De Core Stability oefeningen zorgen voor een andere vorm van training van je buikspieren. Met deze oefeningen verbeter je de aansturing en de aanspanning van je buikspieren. In de Strakke Buik Bijbel is hier een speciaal trainingsschema voor opgenomen. Door deze oefeningen verstevig je de stabiliteit van je romp. Dit verkleint de kans op het krijgen van blessures tijdens het sporten. Ook zijn de oefeningen goed voor je uithoudingsvermogen.

Waar voldoet een goede oefening aan?

Er zijn veel oefeningen voor de buikspieren die slecht kunnen zijn voor je rug en je nek. In het geval je pijn krijgt, moet je kiezen voor een andere oefening. Er zijn namelijk meerdere varianten waarbij je bijvoorbeeld je rug of je nek kunt ontzien. De ene oefening zal je ook beter liggen dan de andere. Het is belangrijk dat de oefening goed aanvoelt. Aan je spieren moet je wel voelen dat je aan het oefenen bent. Je moet wel voldoende belasting van je spieren voelen.

Hoe vaak per week trainen?

Zoals met veel trainingen het geval is moet je niet te hard van stapel lopen. De trainingen moet je goed opbouwen en luister naar je lichaam. Voor het beste resultaat moet je 3 x in de week de buikspieroefeningen uitvoeren. Het gaat hierbij om een combinatie van oefeningen voor de verschillende spiergroepen. Zorg dat de trainingen niet te dicht op elkaar zitten. Het lichaam moet kans zien om de spieren weer te herstellen. Volgens Oscar haal je met 3 x in de week de beste resultaten.

Hoe intensief moet je trainen?

In het boek wordt er gebruik gemaakt van intensiteitstabellen. Welke intensiteit het beste bij jou past is afhankelijk van de ervaring en de kracht in je buikspieren. De oefeningen zullen wel het uiterste vragen van je doorzettingsvermogen. Je moet verder gaan tot je echt niet meer kunt. Aan de tabellen kun je zien wat er van je uithoudingsvermogen verwacht mag worden. Zodra je beter getraind bent  moet je kiezen voor een hogere intensiteit. Dit merk je doordat je de oefeningen met teveel gemak kunt uitvoeren.

Geef je buikspieren ruimte voor herstel

Na een oefensessie moet je de spieren 1 tot 2 dagen rust gunnen om zich te herstellen. Ook tussen de oefeningen door moet je pauzes inbouwen. Als één serie 45 seconden duurt, moet je eerst 30 seconden rusten voordat je met de volgende oefening door gaat.

Tips om het vetpercentage te verlagen

Naast het trainen van je spieren moet je ook nog zorgen dat je geen buikvet hebt. Goed ontwikkelde spieren en teveel buikvet zal je buikspieren nog steeds niet zichtbaar maken. Wij geven jou een paar tips van Guy om jouw vetpercentage te verlagen.

Tip # 1: Pas op met ongezonde koolhydraten

Je lichaam heeft dagelijks koolhydraten nodig, maar wel met mate. Er wordt onderscheid gemaakt tussen 2 soorten koolhydraten, namelijk:

  • Goede koolhydraten – voorkomen vetopslag in je buik en leveren energie en de nodige voedingsstoffen aan je lichaam
  • Ongezonde koolhydraten – zorgen voor een stijgende bloedsuikerspiegel en veroorzaken juist vetopslag

Voor een platte buik moet je ongezonde koolhydraten mijden. Ongezonde koolhydraten zitten bijvoorbeeld in:

  • Witbrood (in volkorenbrood zitten goede koolhydraten)
  • Hagelslag
  • Ontbijtkoek
  • Spaghetti, macaroni en snelkookrijst

Tip # 2: Suikerhoudende producten die je niet moet eten of drinken

De volgende suikerhoudende producten zorgen voor vetopslag op je buik. Onderstaande voedingsmiddelen  moet je dus niet meer drinken:

  • Alcohol – is niet te combineren met het streven naar een strakke buik
  • Suiker in de koffie of thee– de combinatie van cafeïne en suiker zorgt voor vet op je buik en je heupen
  • Frisdrank – Alle vormen van frisdank zijn slecht. Drink liever vers vruchtensap of water.

Tip # 3: Wissel groente en fruitsoorten af

Er zitten veel verschillen in de voedingswaarden van verschillende soorten groente en fruit. Kies dus niet altijd voor dezelfde soorten. Zorg voor afwisseling.

Tip # 4: Gezonde vetten zorgen voor een strakke buik

Het lijkt tegenstrijdig om buikvet kwijt te raken door het eten van gezonde vetten, maar het is wel de waarheid. Deze vetten hebben namelijk diverse belangrijke functies. Enkele functies zijn:

  • Het leveren van vitamine A, D, E en K
  • Het is de aanjager van de vetverbranding
  • Deze vetten reguleren het cholesterol

Deze gezonde vetten zitten onder andere in:

  • Ongebrande noten
  • Vette vis
  • Halfvolle zuivel
  • Roomboter

Wat zeggen andere websites over de Strakke Buik Bijbel?

Over het boek lees je uitsluitend positieve reviews, waar wij ons volledig bij kunnen aansluiten. Hieronder tref je enkele voorbeelden aan.

“Het boek is een goed handboek om een strakke buik te trainen. We hebben dit boek zelf gelezen en zijn onder de indruk van de nuttige informatie en trainingen.”

Bron: Buikspierentraining.nl

“Alles wordt duidelijk verteld, onderbouwd en er staat weinig informatie in de ebooks die je niet helpen je doel te bereiken: Een strakke buik en minder buikvet.”

Bron: Ppreviews.nl

“In de Strakke Buik Bijbel van personal trainer Oscar Helm staat precies beschreven welke voedingsproducten je moet vermijden en welke je juist moet eten om te voorkomen dat je een dikke buik krijgt.”

Bron: Buikspierkwartier.nl

Conclusie – is het kopen van de Strakke Buik Bijbel een aanrader?

Het boek geeft een goede begeleiding om je doel te bereiken, namelijk een strakke gespierde buik. De oefeningen worden onderverdeeld in spiergroepen in de buik. Hierdoor worden alle spieren op de juiste manier getraind. Door een duidelijke toelichting van de verschillende voedingsmiddelen kun je ook goed leren waar je op moet letten en want je wel en niet moet eten.

Waar kan ik de Strakke Buik Bijbel kopen?

Je kunt de Strakke Buik Bijbel kopen door op onderstaande button te clicken. Nadat je hebt afgerekend wordt het boek je gelijk in een pdf bestand toegestuurd. De betaling loopt via bijvoorbeeld Ideal, PayPal, creditcard of machtiging.

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

Summary
Reviewer
Mark
Reviewed Item
Strakke Buik Bijbel
Author Rating
5

2 Reacties op "Review: Strakke Buik Bijbel van Oscar Helm"

  1. Derez Bart zegt:

    Wij kochten gisteren het volledige pakket aan. Op de bedankpagina moeten we onze naam invullen om het ebook te ontvangen. Is dat hier?

    • Mark zegt:

      Nee, dat is niet hier. Nadat je het product hebt gekocht kom je waarschijnlijk op een bedankpagina waar je je naam en e-mail moet invullen. Daarna kun je het downloaden.

      Ik ben zelf niet de eigenaar van het product, dit artikel is slechts een review.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *