web analytics

Wat te doen om makkelijk af te vallen? Kleine veranderingen aanbrengen!

http://www.dreamstime.com/-image24055005

Afvallen is over het algemeen geen leuke bezigheid. Om succesvol gewicht te verliezen, moet je immers altijd iets doen of laten. Je huidige routines hebben namelijk gezorgd voor wat overtollige kilo’s. Om dat te veranderen, moet je dus je levensstijl aan gaan passen. Dat klinkt als een hele opgave, maar met enkele handigheidjes en tips valt dat reuze mee!

Wil je succesvol afvallen, dan is het noodzakelijk om meer te gaan bewegen en/of minder calorieën te nuttigen. Het meest succesvol en gemakkelijk is om kleine routines te veranderen, waardoor afvallen geen moment een moeilijke opgave wordt.

Zorg voor een actieve start van de dag

Er zijn ontzettend veel tips en tricks te vinden die helpen om succesvol gewicht te verliezen. Maar in feite is het enige dat telt, de dagelijkse verhouding tussen verbrande en ingenomen calorieën. Wil je afvallen, dan moet je simpelweg meer calorieën verbruiken dan dat je binnenkrijgt. Een handige en makkelijke tip is om op het eerste moment van de dag een voorsprong te nemen: start de dag actief! Doe bijvoorbeeld recht uit bed een aantal buikspier- of stabiliteitsoefeningen, of ga een stukje wandelen. Zo start je de dag met het verbranden van calorieën, in plaats van met de inname ervan. Dat is vast een eerste voorsprong!

Vergeet overigens niet om ook te ontbijten. Het overslaan van maaltijden is echt geen aanrader. Natuurlijk leidt dat wel tot een verminderde calorie-inname, maar het is geen gezond levenspatroon. Toch kun je makkelijk afvallen door wat aan je maaltijden te sleutelen. Vervang bijvoorbeeld één maaltijd per dag door een gezonde smoothie. Een smoothie is een zeer geschikte maaltijdvervanger, omdat deze voor een vol gevoel zorgt maar tegelijkertijd minder calorieën bevat dan een volledige maaltijd.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Een tegenprestatie voor elke snack

Makkelijk afvallen: we willen het allemaal. Afvallen is ook helemaal niet zo ingewikkeld. Zorg er elke dag voor dat je meer energie verbruikt dan dat je aan voedingsstoffen tot je neemt. Een simpele tip die je kunt hanteren om het evenwicht in stand te houden, is door elke (ongezonde, calorierijke) snack van een tegenprestatie te voorzien. Wil je bijvoorbeeld een chocoladereep eten ‘s avonds, zorg er dan eerder op de dag voor dat je (minimaal) het aantal calorieën van die reep extra hebt verbruikt. Dat kan bijvoorbeeld door te gaan sporten, maar ook door een aantal keer extra de trap te nemen in plaats van de lift. Hoe dan ook: eis een tegenprestatie voor elke snack! Is dat te veel moeite, kies dan niet voor de snack of vervang deze voor een gezonder alternatief.

Maar laten we eerlijk zijn: het gaat natuurlijk niet alleen maar om de ongezonde tussendoortjes, al spelen deze vaak wel een belangrijke rol. Veel belangrijker is het om te zorgen voor een gezondere levensstijl, waarin bewegen en eten in een gezonde verhouding tot elkaar staan.

Gemakkelijk gezonder leven

Gezonder gaan leven hoeft helemaal niet lastig te zijn. Het is vaak ook niet nodig om je volledige patroon om te gooien. Enkele kleine aanpassingen leiden vaak al tot resultaat. Het is wel aan te raden om eerst eens te inventariseren hoeveel je nu eigenlijk eet en beweegt op een dag. Schrijf dit overzichtelijk op, zodat je hiermee later gericht aan de slag kunt gaan.

Afvallen heeft, zoals eerder is gezegd, te maken met meer bewegen en/of minder eten. Maar het is ook belangrijk om je nieuwe, gezondere patroon vol te kunnen houden. Kies er dus niet meteen voor om een strak regime aan te gaan wat betreft sport en voeding, maar verander juist de kleine gewoontes. Neem je altijd wat lekkers bij de koffie, laat dat dan voortaan achterwege. Beter kies je voor een lichte groente- of fruitsnack ‘s avonds. Daardoor verminder je ook meteen de trek in ongezonde tussendoortjes, zoals chocolade of chips.

Voor wat betreft het bewegen, ook daar liggen er vaak dingen voor de hand. Een veelgehoorde, maar zeker ook nuttige tip: vermijd alle liften. Liften zijn er voor het gemak van de mens, maar traplopen is vele malen gezonder en bovendien een effectief middel om af te vallen. Boodschappen doen: moet dat echt altijd met de auto? Kies eens voor de fiets of ga te voet! Dat kwartiertje extra is het echt wel waard. Vind je traplopen, fietsen of wandelen vermoeiend? Het is maar net waar je aan gewend bent. Na een week ben je gewend aan je nieuwe routines!

Tips voor makkelijk afvallen

Hopelijk is het je al duidelijk geworden: je dagelijkse levensstijl bepaalt of je in gewicht aankomt of afvalt. Een toe- of afname van je gewicht is een logisch gevolg van de rekensom met de hoeveelheid ingenomen en verbrande calorieën. Het aanpassen van je dagelijkse routines is dus de enige weg naar een gezonder lichaamsgewicht. Een aantal handige tips, waarmee de aanpassing gemakkelijk(er) zal verlopen, hebben wij op een rijtje gezet.

  • Let op je drinkpatroon. Afvallen en eten zijn twee woorden die vaak hand in hand gaan. Maar in veel gevallen zijn juist dranken ook dikmakers. Kies voor minder glazen frisdrank op een dag, en vervang deze door water.
  • Drink altijd een glas water voor je maaltijd. Hierdoor vermindert je hongergevoel en daardoor eet je wat minder. Je hoeft niet bang te zijn dat je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt: doorgaans zijn onze maaltijden wat te groot, dus je kunt best wat missen!
  • Vervang regelmatig een maaltijd door een smoothie of salade. Dit hoeft geen dagelijks patroon te zijn. Als je dit drie keer per week doet, pluk je daarvan al de vruchten.
  • Volg je een dieet? Stop daar dan mee. Dat is pas een gemakkelijke tip, zul je denken. In plaats van het volgen van een tijdelijk dieet, kun je beter proberen je dagelijkse patroon aan te passen.
  • Zorg voor dagelijkse beweging. Zorg ervoor dat je echt elke dag in beweging komt. Dat betekent niet dat je elke dag actief in de sportschool moet zitten, maar er is altijd wel een klusje te doen dat lichamelijke activiteit vraagt. Boodschappen doen kan te voet of met de fiets en de trap is vaak sneller dan de lift! Heb je echt niets te doen, ga dan eens een half uurtje wandelen of fietsen. Hoe lang is het al geleden dat je in het bos bent geweest?

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *