web analytics

3 Essentiele Tips Voor Snel Een Platte Buik

vrouw krachttraining

Bijna iedereen wil het, zowel mannen als vrouwen, zo’n mooie strakke platte buik! Zeker als het weer zomer is en we er goed uit willen zien voor op het strand.

Zo’n platte buik is ook voor iedereen mogelijk, alleen zal het niet vanzelf gaan, je zal er hard voor moeten werken.

Een mooie buik krijg je niet alleen maar door buikspieroefeningen te doen, je zult eerst flink calorieën moeten gaan verbranden om van het vet laagje af te komen.

Ook moet je er natuurlijk voor zorgen dat je calorieën toename lager is dan het aantal calorieën dat je verbrand op een dag, maar we lopen vooruit op zaken, hier zijn 3 tips die je zullen helpen naar die perfecte platte buik!

Tip 1: Verhoog je metabolisme level

Een hoger metabolisme level betekent dat je de hele dag door, 24 uur lang, meer calorieën verbrand. Je verbrandt dus ‘gratis’ de hele dag door meer calorieën. Nu is natuurlijk de vraag hoe je het [adsense1]metabolisme level verhoogt. De beste manier hiervoor is de interval training.

Dit houdt in dat je een korte tijd op vol vermogen aan het sporten bent en daarna weer een korte tijd op een laag niveau en dit wissel je af. Een schema dat je aan kan houden bij een interval training is:

– Een warming up van 2 tot 5 minuten

– 30 seconde op het top van je kunnen trainen

– 1 minuut op een lager niveau trainen om bij te komen

– Herhaal dit ongeveer 6 tot 10 keer

– Cooldown van zo’n 5 minuten

De interval training kun je met bijna alle cardio oefeningen doen, zwemmen, lopen, traplopen, etc. De eerste paar trainingen zullen waarschijnlijk erg zwaar zijn, maar je zult merken dat je al snel meer herhalingen kan doen! Je metabolisme level zal omhoog gaan waardoor je de hele dag door nog vet verbrand. Tevens verbrand je tijdens de training zelf uiteraard ook overbodig vet. Naast intervaltraining zijn er ook manieren om het metabolisme te verhogen door gezond te eten, meer daarover lees je in dat artikel.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Tip 2: Doe aan krachttraining

krachttraining bron

Een platte buik krijg je niet door alleen maar sit-ups and crunches te doen, hiermee verbrand je namelijk niet genoeg calorieën om het vet van de buik af te krijgen. Maar dit betekend niet dat je ze niet moet trainen! Naarmate je meer vet verliest op je buik zul je ook steeds beter de buikspieren op je buik gaan zien. Zorg wel dat je effectief je buikspieren traint! De primaire functie van de buikspier is de torso voorwaarts te trekken, maar er zijn ook spieren voor de rotatie van de torso, zorg dat je beide spieren traint.

Meer buikspieren (spieren in het algemeen) zorgt er ook voor dat je gedurende de dag meer energie verbruikt en dus meer vet verbrand!). De beste krachttrraning is de progressieve training, [adsense1]zorg er dus voor dat je elke training weer net een stapje verder gaat dan de vorige training!

Net als alle andere spieren hebben ook de buikspieren rust nodig tussen trainingen, ga dus niet elke dag buikspieren trainen. Train maximaal 3 keer in de week de spieren en geef ze minstens een dag rust na elke training!

Tip 3: Zorg voor een stabiel bloedsuiker level

Misschien is dit wel het belangrijkste bij het krijgen van een platte buik, een goed bloedsuiker niveau. Je lichaam verbrand de hele dag door vet, je wilt er dus ook voor zorgen dat je lichaam de hele dag door gevoed wordt, en niet maar 2x per dag en dan heel veel. Eet dus ongeveer om de 2-3 uur een maaltijd.

Eet elke maaltijd genoeg om de volgende 2-3 uur door te komen en niet meer. Uiteraard moet je er voor zorgen dat de maaltijd gezond is en de goed voedingsstoffen bevat, denk aan groeten, fruit, volkoren, granen, bessen, noten, etc. Gezonde voeding is natuurlijk belangrijk, maar laat het geen obsessie worden, calorieën zijn namelijk altijd gewoon calorieën!

Zolang je er voor zorgt dat je niet meer binnen krijgt dan je verbrand zul je gaan afvallen. Natuurlijk wil je de juiste producten binnenkrijgen, maar een hamburger op zijn tijd kan echt geen kwaad!

Ongebruikelijk tips om snel hardnekkig buikvet te verbranden en die platte of strakke buik van je dromen te krijgen

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan raad ik je aan om het ebook van Glenn te bekijken.

Hij is een gecertificeerd voedingsexpert en personal trainer en heeft reeds duizenden vrouwen én mannen geholpen hun droomlichaam te krijgen én te behouden!

Ontdek nu zijn baanbrekende methode voor strakke buikspieren:

Buikspieren Bijbel Risicovrij Uitproberen

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *