web analytics

6 tips om je eetgedag aan te pakken, voor snel afslanken

http://www.dreamstime.com/-image29063784

Afvallen. Het draait altijd maar om gewicht verliezen. En helaas is het soms hard nodig. Met al die vettige snacks en ongezonde verleidingen om ons heen, hebben we de neiging om steeds dikker te worden. We hebben meestal niet de kracht om een stuk taart te laten staan en ook ongezonde maaltijden, zoals friet, shoarma en pizza, proppen we naar binnen. Om onszelf later weer dik te voelen. En dan proberen we maar weer een keer om wat kilo’s kwijt te raken. In de meeste gevallen zonder veel succes. Als er dan eindelijk iets af is, vergeten we onze goede voornemens na verloop van tijd weer en komen de kilo’s twee keer zo snel terug. Alle moeite is dus voor niets geweest.

Om zo snel mogelijk van je overtollige kilo’s af te komen, is het dus een kwestie van je levensstijl aanpassen. Op het internet word je plat gegooid met allerlei diëten en voedingssupplementen die (zogenaamd) de kilo’s eraf krijgen. Vergeet het maar. Er is helaas geen wondermethode om van de ene dag op de andere dag slank te worden. Het is dus beter om jezelf niet te tergen met vermoeiende diëten, maar het gewoon op de ouderwetse manier aan te pakken: door voldoende te bewegen en gezond te gaan eten.

Dat we voldoende moeten bewegen, weten we allemaal wel. Zonder beweging wordt het moeilijk om af te slanken en duurt het vele malen langer om een platte buik te krijgen dan wanneer je wel van plan bent te gaan sporten. In dit artikel gaan we het nu juist niet over sport hebben. Dat weten we nu ondertussen wel. Waar het hier om gaat, is onze voeding. Een gezond voedingspatroon is immens belangrijk!

Eten, eten en nog eens eten

Een chipje hier, een stuk taart daar en tussendoor nog heel veel andere ongezonde dingen. Een bezoekje aan de supermarkt is een ware hel voor wie wat kilo’s kwijt wil raken. Je kunt dan ook beter de ongezonde gangpaden vermijden en je vooral richten op het groente- en fruitgedeelte. Ik denk dat we allemaal wel weten welke producten ongezond zijn en totaal niet meehelpen om af te vallen. Daar gaan we dan nu ook zeker niet op in. Het is de bedoeling om hier wat extra afvaltips te bespreken. Tips die zorgen voor dat beetje extra. Wat je eet, moet gezonder, maar je kunt ook al veel winst behalen als je erop let hoe je eet.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Veel water

Water drinken. We kunnen het niet vaak genoeg benoemen. Water is ontzettend belangrijk wanneer je probeert af te vallen. Water is super gezond en ook nog eens extra voordelig. Er zit niets in water dus je kunt er zoveel van drinken als je zelf wilt. Wanneer je in plaats van frisdrank en fruitsapjes overgaat op water, zal je zien dat je ineens sneller wat kilo’s kwijt raakt. Ook een groot glas water drinken voor je gaat eten, kan nog eens helpen. Je zult je sneller vol voelen en dus minder eten. Daarnaast kan een glas ijskoud water ook je metabolisme een boost geven. Water is écht een plus dus!

De juiste kleur op je bord

Je zou het niet denken, maar bepaalde kleuren kunnen er voor zorgen dat je juist meer of minder eet. Er zijn kleuren, zoals rood, oranje en geel, die je eetlust stimuleren. Dat willen we natuurlijk juist niet. Groen is daarentegen wel een goede kleur. En laat dat nu net de kleur zijn die veel groenten hebben! Donkere kleuren zorgen ervoor dat je minder gaat eten. Het is dan ook zeker handig om een donker bord te kiezen en niet te gaan voor een opvallend rood bord.

Schep niet meteen je bord vol

Je kent het wel. Er is zo lekker gekookt dat je het liefst een paar keer op zou willen scheppen. In plaats van dat je meteen je bord overlaad met eten, kun je beter een normale portie nemen de eerste keer. De kans dat je een tweede keer gaat opscheppen, wordt al kleiner. Je moet immers eerst nadenken voordat je opschept. Op deze manier bestaat de kans dat je je bewust wordt van de handeling en je geen tweede portie meer wilt.

Een klein bordje

Het kan enorm veel schelen als je je grote bord omwisselt voor een kleiner exemplaar. Men heeft vaak de neiging zijn of haar bord helemaal vol te scheppen. Wanneer het oppervlak van je bord kleiner is, kan er ook minder eten op je bord. We eten ons bord eigenlijk altijd helemaal leeg, of het nu een groot of klein bord is. Daarom is een kleiner bord wat verstandiger. Zo eet je toch je bord leeg, maar eet je veel minder dan wanneer je een groot bord op tafel hebt staan.

Neem de tijd om te kauwen

De meeste mensen proberen hun eten binnen korte tijd naar binnen te werken. Dat is niet bedoeling en zeker niet goed wanneer je af wilt vallen. Pas na 20 minuten krijgen je hersens het signaal dat je vol zit. Wanneer je voor die tijd je maaltijd naar binnen hebt gewerkt, weten je hersens nog niet dat je vol zit en zal je dus sneller nog een beetje opscheppen. Door langzaam te kauwen, proef je niet alleen beter, maar duurt het ook langer eer je je bord leeg hebt gegeten. Natuurlijk hoef je niet te overdrijven. In plaats van 2 keer kauwen op één hap, kun je eens proberen 5 tot 7 keer te kauwen.

Eén ding tegelijk

Ons drukke leven staat ons eigenlijk niet toe om rustig te zitten en te genieten van ons eten. We willen alles tegelijk. Dat geldt ook voor ons eten. In plaats van dat we aan tafel zitten en gewoon op ons eten letten, hebben we de tv aanstaan of pakken we er een tijdschrift bij. Je let dus eigenlijk niet meer op je eetgedrag en zal dan ook sneller meer eten dan anders. En wanneer je gewend bent om voor de tv te eten, zul je iedere keer iets willen snacken als je de tv aanzet.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *