web analytics

4 tips om af te vallen: zo kan jij het ook!

http://www.dreamstime.com/-image27707719

Afvallen: voor veel mensen is het een lang gekoesterde wens of zelfs de ultieme droom. Maar hoe maak je van die droom nu werkelijkheid? Tips om succesvol af te vallen zijn overal op internet te vinden. Vaak worden er gouden bergen beloofd, maar in feite komen alle tips op hetzelfde principe neer. Volgens ons is het simpel en heb je afvallen in eigen hand: wil je afvallen, dan moet je het juiste evenwicht zien te vinden tussen het innemen en verbranden van calorieën. Om gewicht te verliezen, moet jouw lichaam simpelweg meer calorieën verbruiken dan dat je inneemt. Er zijn wel enkele tips die als handvat kunnen dienen om het juiste evenwicht te vinden!

Noteer!

Wil je grip krijgen op jouw lichaamsgewicht, dan is het van belang om te weten hoeveel en welke voedingsstoffen je normaal gesproken binnenkrijgt, en hoeveel van die calorieën je ook weer weet te verbranden. De eerste tip naar succesvol afvallen, is dan ook om een week lang precies te noteren wat je precies eet en drinkt. Aan de andere kant van de streep noteer je alle lichaamsbeweging, hoe groot of klein ook.

Je leest het goed: de eerste week pas je dus niets van je dagelijkse gewoontes aan. Als je serieus en succesvol wilt afvallen, dan moet je immers eerst de stand van zaken kennen. Waar liggen jouw verbeterpunten? Al na een week heb je een behoorlijke indicatie van jouw calorieinname en –verbruik. Zorg er dan natuurlijk wel voor dat je een ‘normale’ week draait. Jezelf voor de gek houden helpt je niet op weg naar een gezonder gewicht! Aan de hand van het verkregen overzicht weet je ongeveer hoeveel werk er verzet moet worden. Een gemiddelde vrouw krijgt dagelijks ongeveer 2000 calorieën binnen; voor een man ligt het gemiddelde op zo’n 2500 calorieën per dag. Maar vergeet niet: veel belangrijker dan deze gemiddelden, is het verschil tussen wat je binnenkrijgt en wat je verbruikt!

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Geniet met mate

Als je dagelijks meer calorieën binnenkrijgt dan dat je verbruikt, dan is het natuurlijk een indicatie van een teveel aan voedingsstoffen die je inneemt. De tip is dan ook simpel: zorg dat je dagelijks wat minder calorieën binnenkrijgt. Daarvoor hoef je zeker niet op een crashdieet: kijk vooral naar wát je eet. Het is geen probleem om een koekje te pakken bij de koffie, maar er zit wel degelijk een verschil tussen een gevulde koek en een mariabiscuit. Door zulke kleine gewoontes aan te passen, verminder je het aantal ingenomen calorieën aanzienlijk!

Natuurlijk kun je ook wel op meer rigoreuze manieren de hoeveelheid ingenomen calorieën verlagen. Dit doe je bijvoorbeeld door dagelijks één van je maaltijden in te ruilen voor een caloriearmer alternatief. Onze tip is dan wel om te blijven variëren, zodat jouw maaltijden wel verrassend en verfrissend blijven. De ene dag vervang je het ontbijt door een lichte fruitmaaltijd, de volgende dag pak je een salade als lunch of diner. Varieer en wees creatief, zodat je niet het idee krijgt dat je met een streng dieet bezig bent. Dat is namelijk ook helemaal niet zo!

Een andere tip om het aantal genuttige calorieën te verlagen: zorg voor twee gezonde snackmomenten op de dag, los van je maaltijden. Door bijvoorbeeld fruit of groente te snacken, krijg je gezonde voedingsstoffen binnen én verminder je het hongergevoel. Je lichaam vraagt dan gedurende de dag veel minder om ongezonde en calorierijke tussendoortjes!

Sport met maten

Afvallen heeft niet alleen maar te maken met minder eten of met gezonder eten. Aan de andere kant van de streep staan namelijk de verbruikte calorieën. Om af te vallen, moet je dagelijks meer calorieën zien te verbranden dan dat je binnenkrijgt. Simpel gezegd: beweeg meer! Dat is gemakkelijk gezegd, maar hoe krijg je dat voor elkaar? We zetten een aantal handige tips op een rijtje.

Ten eerste: verander je kleine gewoontes. We hebben het al eerder gezegd: het verschil kan gemaakt worden door details. Woon of werk je op de eerste of tweede verdieping, kies dan standaard voor de trap! Door de lift te vermijden, verbrand je dagelijks heel wat meer calorieën. Waar veel mensen de trap als onnodige belasting zien, is het juist een uitdaging op weg naar een gezondere levensstijl! Met een bijpassend gewicht.

Meer bewegen betekent in de regel: probeer vaker en langer te sporten. Let op: het hoeft hier niet direct om een topsport-programma te gaan. Beter kies je voor een sportschema dat je in jouw agenda kunt inpassen. Loop niet te hard van stapel, maar start bijvoorbeeld met één uur actief sporten in de week. Belangrijk is dan wel om jezelf aan deze ‘verplichting’ te houden. Als je direct voor vele sporturen kiest, dan is de kans aanzienlijk dat je na twee of drie weken de handdoek in de ring gooit.

Een andere tip om het sporten vaker en langer vol te houden: sport met maten! Vrienden, vriendinnen of familieleden: samen sporten motiveert en is gezelliger! Zo worden jouw wekelijkse sportmomentjes leuke uitstapjes in plaats van een verplichting. Tot slot een laatste, voor de hand liggende tip: kies voor een sportieve bezigheid die je leuk vindt.

Houd de stand van zaken in de gaten

Minder calorieën innemen en meer calorieën verbruiken: dat zijn de enige juiste stappen op weg naar een gezond gewicht. Door kleine routines aan te passen, kun je al fikse vorderingen maken met afvallen. Het is natuurlijk wel belangrijk om in de gaten te houden hoe het gaat. Dat betekent niet dat je elke dag precies moet blijven noteren wat je eet en hoeveel je beweegt. Het is voldoende om af en toe een dag bij te houden hoeveel calorieën je verbruikt en inneemt. Blijf daarbij wel je huidige routines volgen om een eerlijk en volledig beeld te krijgen. En voor we het vergeten: ga af en toe (maar niet al te vaak) eens op de weegschaal staan. Je zult versteld staan!

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *