web analytics

Alles over 20 Kilo Afvallen Op een Gezonde Manier

http://www.dreamstime.com/-image25735188

First things first: het is niet mogelijk om in een korte tijd maar liefst 20 kilo af te vallen. Daarmee is niet gezegd dat het niet mogelijk is om vanaf dag één vooruitgang te boeken.

Dat kan namelijk wel! Maar je moet ook reeël zijn. Wil je 20 kilo afvallen op een gezonde manier?

Dan heb je daar tijd en doorzettingsvermogen voor nodig. Heb jij de knop omgezet en ben je klaar om de strijd met de kilo’s echt aan te gaan?

Lees dan snel verder voor handige tips die je helpen bij het afvallen!

Er circuleren genoeg verhalen over mensen die in een relatief korte tijd heel veel overtollige kilo’s zijn kwijtgeraakt. Vaak worden zulke resultaten toegeschreven aan een zogenaamd ‘gezond crashdieet’. Laat hier geen misverstand over bestaan: als je gezonder wilt leven, dan is het volgen van een crashdieet geen goed idee.

Het is beter om over een langere periode op regelmatige wijze 20 kilo af te vallen, dan in een korte tijd door het volgen van een streng dieet. Je lichaam komt dan namelijk voedingsstoffen tekort en het beruchte jojo-effect ligt al snel op de loer.

Wat kun je verbeteren?

Om gezonder te leven en beter op je voedingspatroon te letten, is het wel noodzakelijke dat je huidige levensstijl in kaart wordt gebracht. In andere woorden: schrijf op wat je doet, wat je eet en wat je drinkt.

Doe dat minimaal een week lang, zonder dat je aanpassingen aanbrengt aan je leefpatroon. Je leest het goed: je past dus niet direct vanaf dag één je levensstijl aan.

Pas wanneer je voor jezelf duidelijk in beeld hebt gebracht waar jouw verbeterpunten liggen, kun je aan de slag. Als je te maken hebt met flink overgewicht, dan zullen er nogal wat punten van aandacht zijn. Waar moet je dan beginnen?

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Begin simpel!

Ons advies is om met simpele, kleine aanpassingen van start te gaan. Het heeft over het algemeen weinig zin om direct ingrijpende veranderingen door te voeren. Ten eerste is het erg moeilijk om zo’n rigoreuze wijze een langere tijd vol te houden, en ten tweede is het helemaal niet nodig. Begin met kleine, simpele dingen.

Verplicht jezelf bijvoorbeeld om altijd de trap te nemen, in plaats van de lift. Neem niet twee vette koeken bij de koffie, maar kies voor één koekje dat minder vet bevat. Zo kun je toch genieten, maar zet je tegelijkertijd de eerste stappen richting een gezondere levensstijl en een bijpassend lichaamsgewicht. Wil je 20 kilo afvallen, dan is het aanpassen van de kleine dagelijkse routines de eerste stap in de goede richting.

Probeer op deze manier alle écht ongezonde gewoontes uit je systeem te halen. Vaak weten we zelf maar al te goed welke producten er wel of niet goed voor ons zijn. Wekelijks een flinke portie patat eten is lekker, maar als je 20 kilo wil afvallen, dan zul je dit toch echt een halt moeten toeroepen. Om zulke ongezonde eetgewoontes te verbannen, heb je geen specialist of diëtist nodig.

Gebruik je gezonde verstand en probeer dit binnen de eerste twee á drie weken voor elkaar te krijgen. Tip: blijf deze periode opschrijven wat je eet, drinkt en hoeveel je beweegt!

Doelgericht voedingspatroon

Nu de eerste fase achter de rug is, wordt het de hoogste tijd om doelgericht naar je voedingspatroon te gaan kijken. De meest ongezonde gewoontes zijn als het goed is uit je eetpatroon verbannen, maar er blijven natuurlijk altijd nog mogelijkheden tot verbetering.

Voeding bestaat grofweg uit drie componenten, namelijk koolhydraten, eiwitten en vetten. Je zou het misschien niet verwachten, maar met name de hoeveelheid koolhydraten die je binnenkrijgt, bepaalt het succes van het afvallen

Koolhydraten zitten in producten zoals brood, pasta en rijst. Deze koolhydraten worden door je lichaam omgezet in suikers, waaronder glucose. Een grote hoeveelheid glucose in je lichaam blokkeert de verbranding van lichaamsvet. Simpel gezegd moet je ervoor zorgen dat je geen overschot aan koolhydraten inneemt.

Het is dus de bedoeling dat we de hoeveelheid ingenomen koolhydraten gaan verlagen. In plaats daarvan kun je beter eiwitten en gezonde vetten in je voedingspatroon opnemen.

Concreet hebben we het dan over het eten van producten zoals vlees (mager en wit), vis, noten, zaden, ei en verschillende groenten in plaats van (te) veel brood, pasta of rijst. Eet de laatste producten zeker, maar wel met mate!

Tips

Het is niet gemakkelijk om je voedingspatroon in de hand te houden. Verleidingen liggen immers al snel op de loer. Het is dus zaak om zo min mogelijk in verleiding gebracht te worden. Het eenvoudigste is om zoveel mogelijk zelf in de hand te houden.

Met andere woorden: bereid je eigen maaltijden en zorg dat je alleen gezonde en geschikte ingrediënten in huis haalt. Als je geen chocoladerepen koopt in de supermarkt, dan kun je ze ‘s avonds ook niet opeten. Zo simpel is het!

Een andere tip is om je naasten in te lichten over je veranderde voedingspatroon. Vertel anderen dus over je plannen! Zij zullen je dan gaan helpen om het patroon te volgen. Het vermindert de sociale druk om ook wat lekkers bij de koffie of thee te pakken.

Kom in beweging!

Het is onvermijdelijk: wil je 20 kilo afvallen, dan zul je daarvoor in beweging moeten komen. De inname van calorieën minus de verbranding daarvan, bepaalt uiteindelijk of je aankomt of afvalt. Je moet er dus voor zorgen dat je dagelijks wat meer calorieën gaat verbranden.

Plan daarvoor een aantal momenten van beweging in. Dat kan een sport zijn, maar het kunnen ook mooie wandelingen of fietstochten zijn.

Bewegen hoeft niet altijd zwaar te zijn! Je mag (en kan!) daar best van genieten. Wat te denken van een wekelijkse wandeling in de vrije natuur? Of ga eens een uur lekker zwemmen en neem daarna een welverdiende sauna!

Combineer het bewegen of sporten met aangename zaken. Vraag bijvoorbeeld eens een vriend of vriendin mee uit wandelen of fietsen. Of ga samen naar de sportschool! Ook hier geldt weer: anderen kunnen je motiveren en helpen

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *