web analytics

5 Makkelijke Tips voor Minder Gewicht en Buikvet

minder buikvet

Is minder buikvet en gewicht iets wat je heel graag wilt? Het verliezen van gewicht is voor veel mensen een zware strijd met ups en downs. Terwijl er maar enkelen slagen om het gewicht er voor altijd af te houden komt bij de meeste mensen het gewicht langzaam weer terug. Dit komt vaak doordat een verkeerd dieet gebruikt wordt waarbij het gewicht snel eraf gaat. Het probleem is dat het vet op de buik dan ook weer snel terug komt. Wat kun je hier tegen doen? Om te voorkomen dat dit ook bij jou gebeurt moet je niet denken aan een dieet maar aan een verandering van je eetpatroon. Niet voor even, maar voor altijd. De volgende tips brengen je een stapje in de goede richting van een gezond en gebalanceerd eetpatroon.

Stel de juiste doelen

Hoe moeilijker het doel, hoe moeilijker het afvallen wordt en hoe moeilijker je het kunt volhouden. Als je meer succes wilt hebben is het verstandig om realistische doelen te stellen. Dit zijn doelen die je kunt behalen. Als je doel bijvoorbeeld vet verliezen is dan is 2 kilo afvallen in 30 dagen een realistisch uitgangspunt dat te halen is. Het is een heel ander verhaal als je 8 kilo per maand slanker wilt worden. Dat is misschien mogelijk in programma’s zoals Obese maar voor een normaal persoon die het zelf moet doen is dit erg moeilijk. Stel jezelf niet teleur en blijf realistisch.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Blijf voldoende water drinken

Water drinken is altijd goed maar nog belangrijker als je aan het afvallen bent. Als je gewicht verliest is veel water drinken nodig zodat je lichaam de afvalstoffen kwijt kan. Het wordt aanbevolen om minimaal zes tot acht glazen water per dag te drinken en misschien zelfs nog wat meer als je gewicht verliest. Het lichaam bestaat voor bijna 3/4e uit water dat constant door het lichaam stroomt om voedingsstoffen naar de juiste plek te brengen en afvalstoffen te verwijderen uit het lichaam. Drink daarom voldoende water als je slanker wilt worden. Andere vloeistoffen tellen ook mee zoals shakes, light limonade, koffie en thee. Houdt er echter wel rekening mee dat dat je geen suiker toevoegt.

Kies voor lekkere maar gezonde snack

Pak je graag een stukje chocolade erbij tijdens het kijken van een film? Het zijn dit soort momenten waarop het moeilijk is om bij de les te blijven. Het is slimmer om iets gezonds te pakken in plaats van chocolade. Je kunt bijvoorbeeld als snack groenten nemen of een stuk fruit. Wat denk je van een schaaltje gesneden fruit? Als een tussendoortje is een stuk groente of wat fruit uitstekend want deze bevatten veel micronutriënten, vitamines en mineralen terwijl ze maar weinig calorieën hebben.

Gooi de frituurpan weg

Alles uit de frituurpan is over het algemeen niet goed voor tijdens het afvallen. De gefrituurde producten die in de olie gebakken worden bevatten enorm veel vetten. Deze vetten wil je juist niet meer binnenkrijgen als je minder buikvet wilt. De verzadigde en transvetten die je dan binnenkrijgt zijn slecht voor het lichaam. Stop daarom met frituren en geef de frituurpan aan iemand anders.

Beweeg voor minder gewicht

Iedereen weet dat bewegen goed voor het lichaam is. Om af te vallen is het zelfs de meest effectieve manier om het buikvet verminderen. Elke vorm van beweging is goed maar sneller kilo’s kwijtraken kan door minimaal drie keer per week te sporten. Sporten is een relatief begrip aangezien snelwandelen of gewoon wandelen ook mogelijk is als je niet goed ter been bent. Als je lichaam het toestaat dan is het wel verstandig om sporten te doen die intensiever zijn waardoor je sneller calorieën verbrandt. Sport en val sneller af.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *