web analytics

Hulp bij het afvallen: Afslanken Tips en Tricks

http://www.dreamstime.com/-image4179462

Om af te vallen hoef je niet per se een dieet te volgen. Natuurlijk is het wel aan te raden dat je gezond eet en voldoende beweging krijgt.

Het is alleen niet zo moeilijk als het lijkt. Het is zeker mogelijk om een aantal kilo’s kwijt te raken door kleine dingen in jouw levensstijl aan te passen.

Wij geven je in dit artikel een aantal slimme tips waardoor jij kunt afslanken. Benieuwd naar deze tips? Lees dan verder

Eet zes maaltijden op een dag

Veel mensen die willen afvallen eten te weinig. Terwijl te weinig eten juist helemaal niet goed voor je is. Voldoende eten zorgt er namelijk voor dat je lichaam energie krijgt.

Mensen die te weinig eten, houden dit vaak maar een paar dagen vol. Hierna gaan ze dubbel zo veel eten en dat leidt tot gewichtstoename. Het is dan ook belangrijk om voldoende en gezond te eten. Het wordt zelfs aangeraden om vijf à zes maaltijden op een dag te eten.

Dit zorgt er namelijk voor dat de stofwisseling in het lichaam blijft werken. Hoe beter de stofwisseling werkt, des te meer calorieën er worden verbrand.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Minder grote porties

Veel mensen denken dat ze gezond leven, maar desondanks worden zij wel zwaarder. Vaak heeft dit te maken met de grootte van hun porties. Want ook met gezond eten kan je aankomen.

De truc is om slechts één keer een kleinere portie op te scheppen. Ben jij zo iemand die dan stiekem toch een groot bord opschept? Daar hebben we een trucje voor! Schep met het avondeten je maaltijd op een klein bord op (bijvoorbeeld op een bord dat je normaliter gebruikt tijdens het ontbijt of bij de lunch). Op deze manier eet je precies de hoeveelheid die je nodig hebt, terwijl je niet het idee hebt dat je een kleine portie eet.

Mijd calorierijke en koolhydraatrijke voedingsmiddelen

Probeer minder calorieën en minder koolhydraten te eten. Let bij het boodschappen doen op de voedingsmiddelen die veel calorieën en koolhydraten bevatten.

Probeer snoep en snacks met veel calorieën te vermijden. Ook is het belangrijk om minder koolhydraten te eten. Producten die veel koolhydraten bevatten zijn onder andere rijst, pasta, brood en aardappelen. Eet in plaats daarvan veel groente en fruit en bijvoorbeeld vis en vlees.

Kijk voortaan dus goed hoeveel calorieën en koolhydraten de producten in de supermarkten bevatten. Hier zul je waarschijnlijk van schrikken, maar zo zie je in een oogopslag waarom je bepaalde producten beter kunt mijden!

Eiwitten zijn onmisbaar

Het is wetenschappelijk bewezen dat eiwitrijke voedingsmiddelen zorgen voor een vol en verzadigd gevoel. Producten die veel eiwitten bevatten zijn vis, mager vlees, eieren en peulvruchten.

Probeer dan ook te ontbijten, te lunchen en te dineren met eiwitrijke producten. Neem bijvoorbeeld in de ochtend een bakje met magere Griekse yoghurt en een stuk fruit. Kies voor een lunch die bestaat uit crackers met ei of magere vleeswaren en bij het diner kun je een stukje magere vis, vlees en groentes eten.

Wanneer je kiest voor een tussendoortje, kun je het beste kiezen voor een kleine portie van groente, fruit, noten of zaden.

Variatie

Eet gevarieerd. Het is belangrijk om een goede balans te vinden tussen gezonde vetten, koolhydraten, calorieën, vezels en eiwitten. Een overschot van één van deze dingen kan ervoor zorgen dat je lichaam van streek raakt.

Probeer, zoals we hierboven al hebben verteld, veel eiwitten en magere producten te eten. Producten als noten, vezels, eieren, mager vlees, vis, groenten en fruit zijn gezond.

Daarnaast heeft de wetenschap aangetoond dat het mixen van voeding met water zorgt voor een vol gevoel. Producten als (zelfgemaakte) soep en gazpacho voorkomen dus een hongerig gevoel. Daarnaast is het belangrijk om veel water te drinken op een dag. Water zorgt ervoor dat je lichaam de afvalstoffen kan verwerken en kan afscheiden.

Het is verstandig om dagelijks 1,5 à 2 liter water te drinken. Je hoeft niet alleen water te drinken, ook thee is goed voor het lichaam. Uiteraard moet je dan geen suiker aan je thee toevoegen en kun je het beste kiezen voor groene thee of kruidenthee.

Sport en beweging

Sport is een belangrijk onderdeel van een gezonde levensstijl. Het wordt niet voor niets aangeraden om een half uur per dag te bewegen. Veel mensen komen niet aan een half uur sporten per dag omdat zij denken dat dit moeilijk te combineren is met hun drukke leven. Dit is echter onzin.

Iedereen kan een half uurtje per dag sporten of in ieder geval bewegen. Probeer daarom een paar kleine dingen in je leven aan te passen. Ga bijvoorbeeld iets vaker op de fiets naar je werk, ga wandelend boodschappen doen en neem de trap in plaats van de lift. Je zal zien dat je door middel van deze kleine veranderingen al een stuk meer beweging krijgt.

Beweging is namelijk nodig voor de vetverbranding in je lichaam. Wanneer je echt graag kilo’s kwijt wilt is het belangrijk om met regelmaat te sporten. Een combinatie van conditiesporten en krachttraining kan het afvallen stimuleren. Onder conditiesporten vallen sporten zoals hardlopen, fietsen en cardio training in de sportschool.

Met deze conditiesporten verbrand je veel calorieën. Dit zorgt ervoor dat je sneller kilo’s kwijtraakt. Daarnaast is het belangrijk om aan krachttraining te doen. Krachttraining kan je bijvoorbeeld op de apparaten doen in de sportschool. Met behulp van krachttraining train je je spieren. Dit zorgt voor een strakker lichaam en komt jouw figuur dus zeker ten goede.

Doe wat je leuk vindt

Wanneer je geen groot voorstander bent van krachttraining of conditietraining, raden wij je aan om een sport te gaan beoefenen die je leuk vindt. Wanneer je plezier hebt in een sport ben je sneller geneigd om te gaan en zal je minder makkelijk een training afzeggen.

Ook werkt het soms stimulerend om een groepssport te beoefenen. Met een groepssport leer je nieuwe mensen kennen en ben je sneller gemotiveerd om naar de training te komen. Wanneer je liever andere sporten doet, raden wij je alsnog aan om een sportmaatje te zoeken. Samen sporten is een stuk leuker en wanneer je met iemand sport houd je het waarschijnlijk langer vol.

Wil je meer informatie over afvallen of sporten? Lees dan ook de andere artikelen. Met behulp van de verschillende tips en methodes wordt het afvallen niet alleen leuker, je bereikt hiermee ook sneller jouw doelen!

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *