web analytics

Afslanken Zonder dieet, Kan dat?

http://www.dreamstime.com/-image4179462

Tegenwoordig vliegen de verschillende hypes en trends je om de oren op dieetgebied. Het volgen van een dieet is vaak eventjes goed vol te houden, maar na een paar weken word je minder streng voor jezelf en verval je in je oude eetgewoontes.

Hoe kun je door al die verschillende informatie nog weten wat het juiste pad is naar een slanker lichaam?

Klinkt dit bekend? Goed nieuws! Want, je kunt ook afslanken zonder dieet! In dit artikel laten we zien hoe je dat doet, lees dus snel verder.

Je kunt op meerdere manieren hetzelfde resultaat bereiken. Want twee plus zeven is negen, maar vijf plus vier behaalt eenzelfde resultaat. En zo is het ook in de wereld van de diëten. Het is natuurlijk simpel om te zeggen ‘probeer ze allemaal eens en kijk wat het beste bij je past’. Hier wordt je echter alles behalve gelukkig van.

Diëten is ook niet leuk. Maar je kunt er wel een bepaalde levensstijl uithalen, waarbij je niet aan het lijnen bent. Het effect is groter wanneer je vooral veel gezonde producten eet en bewust met voeding bezig bent. Een gezonde levensstijl is nu eenmaal beter dan telkens weer een ander dieet uitproberen.

Bovendien boek je met een gezonde levensstijl blijvend resultaat, in tegenstelling tot het jojo-effect dat vaak het gevolg is van een streng dieet.

Gevaar van minder eten

Als je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt, val je af, dat weet iedereen. Het is dus de kunst om meer calorieën te verbranden dan je binnen krijgt. Dat kan door te sporten, óf minder eten. Dat laatste klinkt aantrekkelijk, want dan hoef je niet naar de sportschool en kun je minder boodschappen doen, maar het kan heel gevaarlijk zijn.

Je lichaam heeft namelijk continu vezels, mineralen en vitamines nodig om te kunnen blijven functioneren. Niet alleen bij het avondeten, en niet in beperkte mate. Eet je minder dan wat je lijf nodig heeft, dan kun je minder goed functioneren en op lange termijn kan dit negatieve gevolgen hebben. Zo kun je bloedarmoede krijgen, of botontkalking.

Ook zal je zien dat je je minder goed kunt concentreren en vaker moe bent. Dat is ook echt niet wat je wilt! Het is daarom slimmer om anders met je voeding om te gaan. Als je je lichaam alleen producten geeft waar goede bouwstoffen in zitten, profiteer je daarvan. Je krijgt niet alleen een slanker lichaam, maar ook vooral een gezonder lichaam.

Het is een open deur, maar deze producten liggen niet tussen de chips en koekjes! Het zijn voornamelijk groenten, fruit, noten en zaden die het werk doen. Af en toe een lekker visje erbij of een eitje op zijn tijd en je krijgt veel goeds binnen.

Kies dus voor natuurlijke producten en verdeel kleine maaltijden over de gehele dag, in plaats van de drie grote hoofdmaaltijden. Hierdoor voel je je een stuk gezonder en energieker, zonder dat de kilo’s eraan vliegen.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Sporten

Het is bewezen dat afvallen voor 70% bestaat uit minder (en beter eten!) en voor 30% uit bewegen. Als je wilt afvallen, zal je dus naast gezonde eetgewoontes ook meer beweging moeten krijgen.

Met sporten verbrand je energie en je zet je lichaam aan het werk. Niet alleen tijdens de activiteit, maar ook daar buiten! Door sporten bouw je namelijk spierweefsel op en spieren verbruiken energie, ook wanneer je niet aan het sporten bent. Zo verbrand je dus meer, terwijl je er helemaal niets voor hoeft te doen! Je moet alleen even de verbranding aan zetten.

Heb je de afgelopen tijd veel te weinig bewogen en wil je flink aan de slag om gewicht te verliezen? Raadpleeg dan een instructeur in de sportschool. Je kunt het ook zelf geleidelijk opbouwen door te beginnen met een korte wandeling, en dit kun je vervolgens in een paar weken tijd opbouwen naar langere afstanden.

Ook alle clichés zijn waar: neem eens de trap in plaats van de lift en pak vaker de fiets. Alle beetjes helpen en zo zie je dat er veel kleine aanpassingen zijn die jij heel eenvoudig kunt doorvoeren. Na het sporten of een flinke portie beweging, voel je je zowel mentaal als lichamelijk een stuk beter en fitter. Als dit nu al zo is, bedenk dan eens hoe het zal zijn als je slechte producten uit je voedingspatroon schrapt. Je zal overlopen van de energie!

Natuurlijk mag je af en toe wel even zondigen, maar je zal zien dat na een verloop van tijd je suikerspiegel zo stabiel is, dat je niet hunkert naar zout of zoet voedsel. Dat is niet gek, want je geeft je lichaam nu echt wat het nodig heeft.

Prioriteiten stellen

Vaak verschuilen mensen zich achter een excuus. Geen tijd, te druk met andere dingen en vermoeidheid na een lange werkweek, zijn slechts een paar van de veelgehoorde smoesjes.

Vraag jezelf eens af: hoe graag wil je gewicht verliezen en een gezonder mens zijn? Het merendeel van de mensen heeft een achturige werkweek en heeft daarbuiten dus tijd om actie te ondernemen. Tijdgebrek is niet het probleem, maar de instelling en het gebrek aan discipline.

Er is altijd een gelegenheid om een kleine wandeling te maken. Echt geen tijd? Sta dan eens tien minuutjes eerder op. Echt, het kan. Als je maar wilt. Op YouTube zijn er duizenden video’s te vinden waarbij je in tien minuten een stevige work-out krijgt. Je kunt nooit genoeg bewegen, wel te veel stilzitten. Als je wandelen niet leuk vindt, niet graag naar de sportschool gaat en een hekel hebt aan fietsen, bedenk dan eens wat je wel leuk vindt om te doen.

Zwemmen bijvoorbeeld, een sport waarbij je al je spieren traint én die niet belastend is voor je gewrichten, omdat het water dragend vermogen heeft. Misschien vind je het leuk om met meerdere mensen een resultaat te behalen, dan past een teamsport beter bij je. Er zijn zo veel sporten en vormen van beweging, er zit altijd iets voor jou tussen.

Zoals je ziet, je kunt afslanken zonder dieet. Je moet inderdaad aanpassingen maken, maar dit lijkt moeilijker dan het is. Go for it!

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *