web analytics

Afvallen door hardlopen: de training die wel werkt

http://www.dreamstime.com/-image27509695

Leuk is anders..

Weet je wat calorieën zijn? Die kleine beestjes die ’s nachts in je kast kruipen en je kleren steeds wat strakker naaien. Natuurlijk is dit onzin, want ieder pondje gaat in principe door het mondje. Aanleg kan een rol spelen, maar ook medicijnen of ziektes. Dit zijn factoren waar je geen invloed hebt.

Toch geeft zwaar zijn, onafhankelijk van de reden, over het algemeen geen fijn gevoel. Je conditie verslapt, je hebt geen zin meer om leuke dingen te doen, de zomer is niet bepaald je favoriete jaargetijde, je wordt onzeker en durft misschien niet eens om te kleden waar je vrienden, vriendinnen of familie bijstaat. Herken je dit? Dan ben je al op de helft; de volgende stap vergt actie!

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Appels en peren

Overgewicht is vaak een chique woord om het overtollige vet aan te duiden dat zich overal op het lichaam bevindt. Bij sommige mensen hoopt het zich op rondom de buik (de appels), bij andere mensen hoopt het zich op rondom de billen en benen (de peer). Hoe dan ook en waar het ook zit, om af te vallen zul je je leefstijl aan moeten gaan passen. De combinatie bewegen en gezond eten is er een van goud, maar wat moet je precies eten welke sport moet je precies beoefenen? De mogelijkheden zijn eindeloos en de kansen rijken verder dan de horizon. Het is aan jou om ze te grijpen. Hoe? Afvallen, door hardlopen!

 

Waarom hardlopen?

Van alle sporten is hardlopen veruit de populairste sport om af te vallen. Je hartslag versnelt en wanneer je hem in de ideale zone houdt, bereikt je lichaam een soort stadium waarbij de vetverbranding optimaal verloopt en je dus snel kilo’s kwijtraakt. Deze zone indiceren is moeilijk, want dit is voor iedereen anders. Het beste kun je deze vast laten stellen door een medisch expert. Als je op een loopband rent in de sportschool, zal je hartslag als vanzelf worden gemeten door de handige technische snufjes die zo’n apparaat bevat.

Ben jij meer van de buitenlucht en ga je graag een keer rennen op het strand of in het bos? Dan is het aan te raden om een hartslagmeter aan te schaffen. Je hebt horloges, die je logischerwijs om je pols draagt. Om je hartslag preciezer te meten, kun je het best een band om je borst dragen. Laten we niet vergeten dat sporten nog veel meer positieve effecten heeft op je lichaam, naast het afvallen. Zo maak je bijvoorbeeld endorfine aan, een stofje waar je je blij door gaat voelen. Dat is dus twee vliegen in één klap!

 

Langzaam lopen

Eigenlijk is de naam hardlopen helemaal niet op z’n plek om af te vallen. Het zou beter langzaam lopen kunnen heten, want met op een rustig tempo hardlopen boek je meer resultaat op gebied van vetverbranding. Hardlopen is om je conditie te verbeteren, rustig lopen (of joggen) zorgt ervoor dat je overtollige kilo’s verdwijnen als sneeuw voor de zon. Je energiebron zal dan namelijk komen uit de opgeslagen vetten in je lichaam.

Explosieve training haalt energie uit koolhydraten, omdat dit sneller gaat en je brandstof ergens vandaan moet halen. Rustig en langdurig hardlopen zal ervoor zorgen dat je gaat afvallen. Bovendien houd je het langer vol, dus zo kun je nóg meer vetten verbranden.

 

Ik val niet af, of toch wel?

Het kan zo zijn dat je al maandenlang aan het trainen bent, maar niet afvalt. Als je ook nog gezond eet, lijkt dit misschien een vreemd fenomeen. De weegschaal blijft steken op een bepaald gewicht en jij hebt het idee dat het allemaal voor niets is geweest. Toch voel je je wel lekkerder in je vel en fitter. Het “probleem”? De aanmaak en toename van spiermassa! Spieren wegen meer dan vet, dus het kan zeker zo zijn dat je in centimeters bent afgenomen en je er strakker uitziet! Laat je daarom niet altijd leiden door wat de weegschaal tegen je zegt. Aan je kleren voel je het het best en de spiegel liegt nooit!

 

Tips

Wij hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet, zodat je lekker af kunt gaan vallen door hard te lopen. Hou je hieraan en resultaat zal geboekt worden!

–       Ten eerste is je voeding erg belangrijk. Naast dat dit weinig verzadigde vetten mag bevatten en er veel groenten en fruit tussen dient te zitten, moet je zeker niet te weinig gaan eten. Op het moment dat je gaat lopen, heb je een energievoorraad nodig. Een appel en een cracker is dus niet genoeg. Koolhydraten zijn een belangrijke brandstof voor het lichaam, dus deze nuttigen is een aanrader voor tijdens of na het lopen (eigen voorkeur).

–       Voldoende drinken zorgt ervoor dat je afvalstoffen snel afgevoerd kunnen worden. Sportdrankjes vullen zouten en mineralen aan die je tijdens lange afstanden hardlopen verliest. Een lichte kleur urine duidt op voldoende hydratie.

–       Een hardloopwinkel kan je adviseren voor het goede schoeisel. Zij bekijken de stand en de afwikkeling van je voeten, waarna een geschikt paar voor je wordt uitgezocht. Zelfs schoenen op maat behoren tot de mogelijkheden! Zo ben jij er zeker van dat je heupen, spieren en knieën zo min mogelijk belast worden. Ook krijgen blessures en pijntjes minder kans.

–       Niet alleen hardloopschoenen, maar ook hardloopsokken zijn belangrijk! Ze bieden extra comfort, steun en ze ademen zodat je een fris gevoel blijft houden. Zeg blaren dus maar gedag!

–       Let op: zomaar in het wilde weg gaan hardlopen is géén optie! Rustig opbouwen is erg belangrijk. Volg daarom een trainingsschema, dat je helpt om het lopen beter vol te houden. Je moet vooral niet te veel in één keer willen. Je hebt verschillende schema’s die je kunnen helpen met de perfecte opbouw.

–       Voor de vrouwen onder ons: een goede sportbeha mag niet ontbreken. Ze zullen tot maar liefst 78% minder mee bewegen!

–       Een loopgroep kan leuk zijn om jezelf bij aan te sluiten. Zo leg je niet alleen sociale contacten, maar ook wordt je gemotiveerd. Bovendien krijg je tips en wordt een goede warming up en cooling down nooit overgeslagen: iets waar jij zelf misschien minder snel aan zou denken!

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *