web analytics

6 behulpzame tips voor snel afvallen om vandaag nog mee te beginnen

http://www.dreamstime.com/-image27474961

We hebben altijd wel iets te klagen over ons lichaam. We vinden onszelf al snel te dik en zouden het liefst allemaal een mooi modellenlijntje hebben of een atletisch getraind lijf. Het is natuurlijk algemeen bekend dat atleten en modellen echter heel hard werken voor dat lijf. Voor de meeste mensen is zo’n figuur dus onmogelijk. En gezond gewicht is echter erg belangrijk en ook haalbaar. Dus heb je overgewicht of wil je snel de nodige kilo’s kwijtraken om dichter bij je gezonde streefgewicht te komen? Dan kun je alvast een begin maken met deze 6 snel afvallen tips, om snel kilo’s te verliezen.

#1 Langzaam eten

Wanneer je snel wil afvallen kun je al beginnen met een aantal simpele aanpassingen. Zo is langzaam eten een van de makkelijkste manieren om gewicht te verliezen. Het is wetenschappelijk bewezen dat er vertraging zit tussen het krijgen van een vol gevoel en het daadwerkelijk voldoende voedsel eten. Je krijgt een seintje van de hersenen waardoor je weet dat je genoeg gegeten hebt. Maar wanneer je snel eet, kan het zijn dat je al lang genoeg hebt gegeten zonder dat je dat seintje al door hebt gekregen. Je eet dan veel meer dan je nodig hebt. Je hebt dus minder snel een vol gevoel dan dat je daadwerkelijk vol zit. Daarom kun je ook zo gemakkelijk jezelf ‘overvol’ eten na een avond all you can eat sushi of een groot bord eten in een eetcafé. Je hebt het gewoon te laat door.

Langzamer eten bereik je met behulp van kleine borden, schaaltjes of een kleiner bestek dat je gebruikt voor voorgerechten. Je krijgt minder binnen maar sneller een voldaan gevoel. Ook langzaam en goed kauwen kan helpen om langzamer je voedsel binnen te krijgen.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

#2 Eet minder in de avond en voor het slapen gaan

Veel mensen eten vaak ’s avonds nog een lekkere snack zoals chips of chocolade. Dit is natuurlijk al ongezond voedsel waar je snel van aankomt, maar ook het tijdstip is niet verstandig. Zodra de avond valt, is het verstandig om juist minder te eten omdat je minder actief bent aan het einde van de dag. Tijdens de slaap gaat de verbranding wel door, maar deze is natuurlijk minder hoog dan wanneer je op de fiets naar je werk zit, een wandeling maakt, gaat joggen of druk bezig bent op je werk.

In de avond eten kan dus zorgen voor extra vetopslag doordat je minder actief bent. Ook slaap je beter als je in de avond minder hebt gegeten omdat je het lichaam dan ook echt rust geeft. Hou dan ook de vuistregel aan dat je drie uur voor je gaat slapen, stopt met eten. Je stofwisseling gaat namelijk langzamer functioneren en is op zijn traagst tijdens de slaap. Stop daarom rond een uur op 21:00 met eten zodat je lichaam alleen de voedingsmiddelen die je gedurende de dag hebt gegeten nog hoeft te verteren. Dit is eigenlijk de moeilijkste tip omdat mensen vaak honger krijgen in de avond. Maar uiteindelijk is het wel de meest effectieve tip. Hou dit dus goed in je achterhoofd wanneer je gaat afvallen.

#3 Eet een goed ontbijt: het geeft je energie en een voldaan gevoel

Het ontbijt overslaan is de slechtste beslissing die je kunt nemen als je wilt afvallen. Eet dus altijd een ontbijt, zelfs als je geen trek hebt. Als je je echter aan de regels van tip 2 hebt gehouden zul je merken dat je ’s ochtends trek hebt omdat je in de avond en voor het slapen gaan weinig tot niks meer hebt gegeten. Om je dag meteen goed en gezond te beginnen kun je ook je ontbijt gewoonten aanpassen. Zorg voor een ontbijt met veel vezels. Havermout is populair maar ook volkorenproducten, gedroogd fruit en vruchten zorgen hiervoor. Ook zaden als lijnzaad en andere superfoods leveren vezels en nog veel meer goede stoffen.

Ook een eiwitbron is erg belangrijk voor een goede stofwisseling en een goed onderhoud van de spieren (die je natuurlijk nodig hebt om te sporten!). Eiwit vind je terug in mager vlees, magere kaas, ei, vis, avocado, kipfilet of kwark. Kwark en eieren zijn daarbij een geliefd ontbijtproduct maar ook een volkorencracker met ei, avocado, kipfilet of een combinatie hiervan is een goede ontbijtoptie!

#4 Eet je vol aan groenten en fruit

Misschien wel een van de meest voor de hand liggende tips: eet genoeg groente en fruit. Het is een fabeltje dat fruit ongezond is door suikers. Zorg dus voor een lekkere afwisseling van heerlijke vruchten en (snack)groenten. Houd je niet zo van groenten, verwerk ze dan in soepen of groene smoothies!

#5 Veel sporten

Sporten is natuurlijk de manier om snel af te vallen in combinatie met een gezond voedingspatroon. Wanneer je sport, verbrand je calorieën en zorg je voor een goede dosis spiermassa. Hoe meer spieren je in je lichaam hebt getraind, hoe meer je verbrand. Want spieren gebruiken meer voedingsstoffen en dus zul je sneller afvallen wanneer je veel sport. Niet alleen tijdens de inspanning maar ook daarna. Cardio is goed voor hart en bloedvaten en heb je nodig voor de conditie van je lichaam, maar krachttraining doet vooral veel voor mensen die vet willen verbranden. Je hebt bij krachttraining namelijk een goede na-verbranding waardoor je dus de dag erna vooral veel profijt hebt van je inspanningen.

Schrijf je dus in bij de sportschool en laat je adviseren over een goed trainingsschema. Of volg een leuke groepsles als je niet zo’n sportschoolganger bent! Ook in je dagelijkse bezigheden kun je beweging inbouwen. Wat dacht je bijvoorbeeld van de trap nemen in plaats van de lift? Of de fiets pakken in plaats van het openbaar vervoer? Zo maak je kleine veranderingen in je dagelijkse schema met een groots effect.

#6 Bonustip: water met citroensap

Zorg altijd voor een flesje water met citroensap. Citroen heeft namelijk een vetafdrijvende werking en dus zorgt de citroensap in je water ervoor dat je minder snel vet opneemt. Hou je niet zo van citroen? Ook groente thee drinken heeft een positief effect op onze verbranding en gewicht. Drink voldoende water of een combinatie van water, water en citroensap en groene thee voor een gezond lichaam met een extra stimulerend effect voor je gewichtsverlies.

 

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *