web analytics

Afvallen na Bevalling Is Mogelijk Op een Gezonde Manier

motivatie

Er zijn maar weinig mensen die het niet erg vinden om aan te komen. Toch is er een uitzondering te noemen waarin aankomen geen probleem is, namelijk tijdens de zwangerschap.

Als je in verwachting bent, dan is het immers logisch dat jouw gewicht toeneemt. En dat is helemaal niet erg! Een zwangerschap is een mooie en bijzondere periode in je leven waar je optimaal van moet genieten. Maar als de bevalling achter de rug is, dan wil je wel zo snel mogelijk weer op je normale gewicht komen, toch?

In dit artikel zijn er verschillende tips te vinden die je helpen met afvallen na de bevalling te vergemakkelijken! Met deze tips kom je uiteindelijk op je oude gewicht, en dat op een gezonde manier!

Zwangerschap: aankomen en afvallen

Als je in verwachting bent, dan veranderen er veel dingen in je lichaam. Je komt aan in lichaamsgewicht, omdat er een klein kindje groeit en omdat je lichaam bijvoorbeeld vruchtwater en de placenta moet aanmaken.

In totaal komen de meeste vrouwen minimaal tien kilo of meer aan. Na de bevalling ben je heel wat kilo’s gelijk weer kwijt, dus dat scheelt. Maar het is natuurlijk niet zo dat je direct weer op je streefgewicht bent. En meteen naar de sportschool gaan, behoort ook niet tot de mogelijkheden. Hoe kun je er dan toch voor zorgen dat je de overtollige kilo’s weer verliest?

Na de bevalling is er natuurlijk tijd nodig voor herstel. Een bevalling kost veel energie, waarvan je lichaam moet kunnen herstellen. In de praktijk zal dat neerkomen op vele uurtjes slaap. Om het herstel te bevorderen, is het belangrijk om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen.

Het herstellen van een zwangerschap, wat ook wel ontzwangeren wordt genoemd, kost ongeveer anderhalve maand de tijd. Gedurende die tijd kunt u wel wat afvallen, maar het echte werk begint pas daarna.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Welke zwangerschapskilo’s verdwijnen vanzelf?

Bij het afvallen na bevalling, is het goed om te weten welke kilo’s je al gauw na de zwangerschap kwijtraakt. In onderstaand overzicht kun je zien om welke kilo’s het gaat.

– De baby, placenta en het vruchtwater

Het gaat hier om ongeveer 5 kilo die je direct na de bevalling armer bent.

–  Vocht

Je verliest al gauw 2 á 3 kilo vocht binnen een paar dagen na de bevalling. Je lichaam gaat namelijk al het overtollige vocht opruimen.

– Extra bloed

Tijdens de zwangerschap is er extra bloed aangemaakt door je lichaam. Nu de bevalling achter de rug is, verlies je daardoor 1 kilogram in gewicht binnen zes weken.

–  Krimping van de baarmoeder

Binnen een week na de bevalling zal je baarmoeder krimpen tot het oorspronkelijke formaat, zoals voor de zwangerschap. Dit leidt tot een halve kilogram minder in gewicht.

Neem de tijd!

Op televisie hoor je soms verhalen van beroemdheden, die na een bevalling al heel snel weer helemaal ‘in shape’ zijn. Hoe doen ze dat toch?

Waarschijnlijk kiezen deze beroemdheden voor afvalmethodes met een crashdieet. In dit artikel geven we daarover geen verdere toelichting. Het in onze ogen veel verstandiger en gezonder om juist de tijd te nemen om weer terug op gewicht te komen. Het volgen van een crashdieet is ongezond.

Het feit dat veel beroemdheden daar wel voor kiezen, heeft voornamelijk te maken met het werk dat zij doen. Zij kunnen het zich niet permitteren om lange tijd uit de roulatie te zijn: snel afvallen is pure noodzaak. Het is wel begrijpelijk, omdat hun uiterlijk en figuur de onderdelen zijn waarmee zij geld verdienen. Het is echter alles behalve een goed voorbeeld!

Na een bevalling moet je het lichaam de kans geven om te herstellen. Start dus ook rustig met de eerste lichaamsbeweging. Ga bijvoorbeeld eerst rustig wandelen of begin met enkele yoga-oefeningen. Het is goed om regelmatige afname van je lichaamsgewicht te realiseren. Een kilo per week afvallen is namelijk al heel wat. Sneller afvallen is niet aan te raden na een bevalling!

Afvallen en het geven van borstvoeding

Na een bevalling kies je mogelijk voor het geven van borstvoeding. Nu is het zo, dat het wordt aangeraden om extra calorieën binnen te krijgen als je kiest voor het geven van borstvoeding. Dit komt neer op zo’n 500 kilocalorieën extra per dag.

Laten we eerlijk zijn: afvallen wordt dan wel wat lastiger. Het is een gezond streven om op hetzelfde gewicht te blijven gedurende de periode dat je borstvoeding geeft. Op de lange termijn zal dit zich zeker terugbetalen.

Als je borstvoeding geeft, dan kun je natuurlijk nog wel op je voeding letten. Ons advies is om vooral te kiezen voor een gezonde en verse voeding. Veel vezels, groenten en fruit eten en veel water drinken. Met name water vervult een belangrijke functie in het lichaam. Door ruim voldoende water te drinken, wordt het lichaam aangespoord om afvalstoffen af te voeren en wordt de vetverbranding op gang gebracht.

Ook is het tijdens het geven van borstvoeding gewoon mogelijk om te sporten. Let wel op de signalen van je lichaam: begin niet al te fanatiek en pas de inspanning aan op je energieniveau. Door sport te combineren met een gezond voedingspatroon, zal ook je lichaamsgewicht op peil blijven of licht afnemen. Stel echter altijd het belang van je gezondheid boven een slanke lijn!

Houd het ritme vol

Er komt natuurlijk een tijd dat alles weer ‘normaal’ wordt. De bevalling is al wat langer achter de rug en ook aan het geven van borstvoeding komt een einde. Wil je vanaf dat moment effectief afvallen volgens een gezonde methode? Probeer dan het ritme te behouden dat in dit artikel is beschreven.

Dus, een gezond voedingspatroon, inclusief het drinken van ruim voldoende water, gecombineerd met sport en beweging. Daarbij kun je het sporten weer wat fanatieker aanpakken en kun je jouw voedingspatroon ook verder naar wens aanpassen. Want kort samengevat komt het afvallen na een bevalling eigenlijk op hetzelfde neer als ‘regulier afvallen’: je combineert een gezond, doordacht voedingspatroon met voldoende lichaamsbeweging. Dat is en blijft de sleutel tot succes!

Vlak na je zwangerschap speelt vooral de voeding een rol, maar wat later kun je het gezonde ritme eenvoudig vasthouden. Dat zal uiteindelijk leiden tot het verliezen van de overtollige kilo’s, zodat je ook dat getailleerde jurkje weer kunt gaan dragen!

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *