web analytics

Buikspierentraining: Hoe Krijg Je een sixpack?

sixpack

Iedereen wil graag goed gedefinieerde sixpack buikspieren; ook wel bekend als het wasbordje. Dit is voor veel mensen niet haalbaar en daarom is het juist ook zo gewild. Als je dit ook wilt dan zit je hier goed. Veel mensen die nieuw zijn met trainen richten zich vaak alleen op de buikspieren. Er worden honderden buikspieroefeningen gedaan om de sixpack buikspieren beter zichtbaar te maken. De sleutel tot een goed gedefinieerde sixpack is echter niet de buikspiertraining maar een gebalanceerd dieet en veel cardio. Deze twee zijn onmisbaar bij het trainen van een sixpack. Iedereen heeft immers een sixpack, ook al ligt deze verscholen onder een laag vet. Het enige dat je hoeft te doen om de sixpack beter zichtbaar te maken is een gezond dieet met minder calorieën dan je verbruikt en aanvullend cardio training. De buikspiertraining versterkt de buikspieren maar is niet het belangrijkste onderdeel zoals je leest.

Sixpack fouten

Als je graag een sixpack wilt dan hoef je het jezelf niet moeilijk te maken. Er zijn geen special buikspierapparaten voor nodig, gevaarlijke oefeningen of strak afgemeten eiwitshakes. De waarheid is dat je maar heel weinig nodig hebt om een sixpack te trainen. Inzet, een gebalanceerd eetpatroon en kennis over de basis buikspieroefeningen en cardio is het enige dat echt nodig is. Het draait vaak niet eens om de buikspieroefeningen maar vaker om cardio. De cardio maakt vaak het verschil als het gaat om de sixpack zichtbaar te krijgen. Een sixpack heeft immers iedereen, maar voor velen zit deze verstopt onder een laagje vet.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Buikspiertraining voor een sixpack

Een sixpack is het toonbeeld van een gespierd lichaam. Als het op de training van de buikspieren aankomt dan wordt vaak vergeten dat voeding de belangrijkste factor is voor het bouwen van een sixpack. Je kunt de buikspieren maandenlang onder handen nemen en trainen alsof andere spiergroepen niet bestaan; als er een laagje vet over zit dan zie je geen verschil. Om goed ontwikkelde buikspieren zichtbaar te krijgen is een strak dieet nodig. Hoe minder vet je op de buikspieren hebt, hoe beter de sixpack getoond wordt. Visueel lijken alle spieren groter als er minder vet op zit. Dit geldt ook voor de buikspieren.

Tabata Sixpack Workout

8 Oefeningen met 2 sets per oefening Tabata; 20 seconden actief, 10 seconden rust Geen extra rust tussen de oefeningen Oefenmat is optioneel 8-12 calorieën per minuut

  • Jackknife Crunch
  • Side Hip Raise L
  • Flutter Kicks
  • Side Hip Raise R
  • Crisscross Crunch
  • Windshield Wipers
  • Reverse Crunch
  • Russian Twist

1 minuut rust

  • Spiderman Planks
  • Knee Tuck Crunches
  • Back Extensions
  • X Crunches
  • Plank Extensions
  • Butterfly Cross Crunches
  • Crunches
  • Planks (tweede set maximale tijd)

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *