web analytics

Diëten Bestaat Niet!

In de Westerse wereld waarin wij leven, worstelen veel mensen met hun gewicht.

Zij vinden zichzelf te dik of ze willen gewoon ‘dat buikje’ weg hebben dus wat doen ze… ze gaan op dieet.

De Sonja Bakker wordt in huis gehaald en de potten met eiwitpoeder komen op tafel omdat ze een eiwitdieet volgen.

Een eiwitshake waarbij ze natuurlijk alleen maar de bekende eiwitshake nemen om in hun eiwitbehoefte te voorzien.

Diëten werkt voor de korte termijn,  maar de meesten mensen houden het niet lang vol.

Het boek van Sonja Bakker is uit, ze weten niet meer wat ze moeten doen! Gevolg: ze komen weer al het gewicht aan dat ze verloren zijn.

Wat diëten is

Diëten is net zoals je adem inhouden:  je houdt het maar even vol en daarna snakt je lichaam enorm naar lucht.

En wat gebeurt er dan?

Op zo’n moment dat je  weer naar lucht snakt neem je meer lucht in je op dan dat je van te voren deed.

En hoe verhoudt zich dit nou tot die platte buik met je lichaam? Met je lichaam gebeurt precies hetzelfde.

Je valt snel af omdat je je lichaam van binnen uit uithongert. Of je geeft je lichaam te weinig voedingstoffen om gezond te blijven.

Als je dan stopt met het dieet dat je volgt, denk het lichaam van:

“Hé ik krijg eindelijk weer eten! Weet je wat, ik sla alvast wat vet op voor het geval ik nog een keer zo’n moeilijke tijd moet doorstaan dan ik in ieder geval wat om op te teren”.

Dit is nou niet echt wat de mensen die net en dieet gestopt hebben willen. Dus vandaar:

Diëten bestaat niet, want de effecten zijn slechts van tijdelijke aard! Je lichaam moet gezond zijn wil het goed kunnen functioneren.

Je lichaam heeft behoefte aan veel vitamines en mineralen om het gezond te houden.

Met de juiste kwaliteit en hoeveelheid eiwitten, vetten en koolhydraten kan jij je lichaam sturen in de richting die jij wilt.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verliezen van buikvet om die gewillige platte buik eindelijk te krijgen of denk aan het aankomen in spiermassa.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Wat we niet en wel moeten eten

Kijk eens naar de volgende metafoor: Een tijger eet geen groenten omdat dit type voedsel niet voor dier gemaakt is.

Een giraffe eet geen vlees omdat dat niet voor hem gemaakt is en een zeehond gaat ook niet zijn vis bij de Mc Donald’s halen.

Mensen zijn ontstaan uit- en leven in de natuur. Lijkt het dan ook niet heel logisch dat we dan ook eten wat de natuur ons te bieden heeft?

In de natuur groeit er voor zover ik weet geen energiedrank en cola aan de bomen. Tussen de planten en bloemen vinden we ook geen gefabriceerde en gesuikerde muesli. Nee.

Wat we er wel vinden is rijst en haver; voedzame producten die voor je lichaam zijn gemaakt. En zij hebben dan ook zeker een belangrijke bijdrage voor het realiseren van die platte buik!

Zoals je ziet, hoef je niet te gaan starten met diëten als je simpelweg eet wat voor je gemaakt is.

Het eten dat in de supermarkt ligt is meestal geproduceerd in de fabriek waar de grondstoffen stevig worden verhit en worden geraffineerd.

Deze kunstmatige voedingsproducten zijn ‘slecht’ zijn voor je lichaam en worden niet goed verteerd.

Daarnaast krijg je een grote hoeveelheid gifstoffen binnen . Hierdoor gaat je lichaam slecht functioneren doordat het weinig of geen voedingsstoffen binnen krijgt.

Gevolg: je wordt dik, en je platte buik kun je wel vergeten!

Natuurlijk eten en de voordelen hiervan

Ik geef je een paar voorbeelden van hoe je natuurlijker kunt gaan eten. Varieer hiermee zodat jij jezelf nooit verveelt.

De natuur heeft honderden voedingsstoffen die je kunt eten en die je lichaam voeden op een goede manier:

  • Eet veel groenten, het liefst biologische. Kook ze maar kort, om te voorkomen dat je de vitaminen kapot kookt.
  • Eet veel gezonde vetten. Je vindt ze in avocado’s, noten, zaden, olijven, ei eren en vette vis
  • Eet geen verwerkte producten, zoals geroosterde noten, en verhitte oliën
  • Eet de nodige eiwitten. Je vindt ze in vlees (het liefst biologisch),  vis, gevogelte en eieren
  • Eet vezelrijk. Het voedingscentrum beveelt 30-40 gram vezels per dag aan. Vezels zitten in groenten, noten,zaden, peulvruchten en fruit.

Enkele voordelen die je zult ervaren van dit nieuwe voedingspatroon zijn onder andere:

  • Je mag zoveel eten als je wilt, want je lichaam geeft zelf aan wanneer het genoeg heeft.
  • Een gavere en mooiere huid (weinig tot geen last van puistjes)
  • Meer energie, de hele dag door!
  • Een betere en snellere verbranding
  • Minder vet aanmaak en  meer stimulans voor vet verbranding
  • Meer spier opbouw
  • Je zit beter in je vel
  • Minder kans op hart- en vaatziekten en diabetes
  • En natuurlijk…. JE PLATTE BUIK!

Als laatste wil ik je nog een tip meegeven. Probeer niet na het lezen van dit artikel je complete voedingspatroon om te gooien.

Maar die veranderingen stap voor stap en blijf je er vooral prettig bij voelen.

Zolang je je voedingspatroon op deze manier stapsgewijs bijstelt, krijg je met een grote glimlach binnen no-time die platte buik! Welverdiend!

Succes allemaal!

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *