web analytics

Hoe Je met Krachttraining een Platte Buik Krijgt

foto 6

Door veel sporters en afvallers wordt gedacht dat cardio dé manier is om af te vallen en een platte buik te krijgen. Deskundigen op het gebied van sport en afvallen zeggen echter dat krachttraining juist helpt om een platte buik te krijgen. Vaak is het ook van belang om een goede combi tussen krachttraining en cardio te maken en bij die combinatie tevens de juiste volgorde te nemen. Doe je dit niet, dan werk je jezelf urenlang in het zweet en valt het resultaat uiteindelijk alsnog tegen. Wil je een platte en strakke buik krijgen? Vergeet dan zeker niet op de juiste momenten krachttraining toe te passen!

Waarom krachttraining nu de voorkeur heeft

foto 2

Veel mensen denken dat cardio dé manier is om af te vallen. Met cardio verbrand je immers veel meer calorieën dan met krachttraining en calorieën verliezen is nodig om af te vallen, nietwaar? Ja, dat klopt. Als je meer calorieën verbrandt, verlies je gewicht. Net zoals bij diëten, werk je met cardio naar een zogenoemde ‘calorie deficit’ toe. Dit houdt in dat je minder calorieën binnenkrijgt via voeding dan je verbrandt met bewegen. Daardoor verlies je lichaamsgewicht.

“Om 1 kilo af te vallen, moet je 7000 kilocalorieën verbranden. Als je bijvoorbeeld 70 kilo weegt, moet je hiervoor 25 uur fietsen.”

Als je wilt afvallen met cardio ben je echter urenlang bezig. Zeker als je meerdere kilo’s wilt verliezen om een mooie, platte buik te krijgen, ben je wel een tijdje bezig. Wil je die platte buik behouden? Dan zal je met regelmaat in de sportschool urenlang op cardioapparatuur jezelf in het zweet moeten werken.

Krachttraining kan je redding zijn, want met krachttraining kun je ook afvallen en een platte buik krijgen! Krachttraining is namelijk ook sport waarvoor je jezelf inspant. Je hartslag verhoogt net zoals bij cardio-oefeningen en je gaat net als op de loopband, de fiets of crosstrainer zweten als je setjes met gewichten maakt. Deskundigen suggereren zelfs dat je met krachttraining beter kunt afvallen dan met cardio en dat blijkt nu ook uit diverse onderzoeken onder afvallers. Een voorbeeld hiervan is het onderzoek van de Penn State University. Eén groep mensen viel af middels krachttraining, een andere groep mensen viel af middels cardio. Beide groepen vielen evenveel, bijna tien kilo, af. Het verschil was echter dat de cardiotrainers zes van de tien kilo aan spieren verloor, terwijl de groep krachttrainers uitsluitend vet verloor met het sporten. Krachttraining heeft dus de voorkeur als je wilt afvallen en een platte buik wilt krijgen, want met kracht verbrand je puur vet.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Spieren extra trainen

Met iedere kilogram spier verbrand je drie keer zoveel calorieën per dag per kilogram lichaamsgewicht, in rust, dan je met vetmassa verbrandt in rust. Gewoon tijdens je alledaagse bewegingen en handelingen en dus zónder intensief te bewegen middels sport. Krachttraining is daarmee een goede manier om naar een platte buik toe te werken.

foto 3

Hoe je met krachttraining calorieën verbrandt:

  • Tijdens de krachttraining zelf verbrand je calorieën.
  • Na de krachttraining verbrand je meer calorieën én meer vet door een veranderde stofwisseling, die ongeveer 15 uur aanhoudt.
  • Door de spieropbouw verbrand je meer calorieën en meer vet, gewoon in rust.

Meestal kom je vooral op een bepaalde plaats van je lichaam aan. Bij veel mensen is dit de buik. Ze willen afvallen en dan met name bij de buik. Moet je dan je buikspieren trainen om op die plek af te vallen, of kun je ook bij je buik afvallen als je andere spieren traint? Het antwoord: je bent zeker gebaat bij buikspieroefeningen als je plaatselijk wilt afvallen. De buikspieroefeningen zorgen ervoor dat je plaatselijk strakker in je vel komt te zitten. Het is echter ook belangrijk dat je op die plaats vet verliest en dat kun je met trainen van andere spieren ook bereiken. Als je bijvoorbeeld gespierdere armen en een gespierdere rug en/of borst hebt, heb je meer kilo spiermassa. Meer spiermassa betekent meer verbranding en dus ook meer verbranding bij je buik. Zeker als je ‘probleemzone’ je buik is en je vet voornamelijk op deze plaats opslaat, ben je gebaat bij het kweken van meer spiermassa. Waar die spiermassa zich bevindt, maakt eigenlijk niet uit. Het leidt toch wel naar meer verbranding en dus ook een plattere buik. Ben je vrouw en durfde je eerder niet tussen de mannen en de gewichten plaats te nemen in de sportschool? Breng daar vanaf nu dan verandering in waag je ook aan de losse gewichten en krachttrainingsapparaten!

De 6 belangrijkste lichaamsdelen voor krachttraining

Niet alleen de ‘BBB’, oftewel je buik, billen en benen, zou je moeten trainen, maar ook je rug, borst en armen zijn belangrijke lichaamsdelen om met krachttraining sterker te maken om zo gemakkelijker een plattere buik te krijgen.

foto 5

Ga aan de slag met losse gewichten, zoals dumbells, halters en sandbags. Doe verschillende oefeningen om de 6 belangrijkste lichaamsdelen goed te trainen.

De 6 belangrijkste lichaamsdelen zijn:

  1. Buik
  2. Borst
  3. Armen
  4. Rug
  5. Billen
  6. Benen

Als je traint met losse gewichten, train je bij een oefening gemakkelijker meerdere spieren. Zo kun je met bijvoorbeeld halters of een sandbag squats doen om je benen, billen, armen én rug te trainen. Heb je zwakkere plekken die snel overbelast raken? Dan kun je die spieren trainen op krachttrainingsapparaten. Met oefeningen op die apparaten pak je heel specifiek spieren aan.

De spieren die je traint, komen langzaam aan in massa. Je verbrandt met krachttraining gelijk calorieën, maar door je spieren te trainen, verbrand je ook ná het sporten meer calorieën. Met krachttraining kun je bij wijze van spreken zittend een platte buik krijgen!

De kracht van kracht én cardio

De hoeveelheid calorieën die je direct met krachttraining verliest, is wel lager dan de hoeveelheid calorieën die je met cardio meteen verliest. Toch kan krachttraining de oplossing zijn als je niet snel genoeg afvalt met alleen cardio. Krachttraining zorgt er namelijk voor dat je ná het sporten meer calorieën verbrandt. Je spieren zijn groter, dikker en zwaarder. Je hoeft niet per se zichtbaar flinke spierballen te hebben, maar de grotere, zwaardere spieren vragen meer energie aan je lichaam. Opgeslagen vet in je lichaam verbrandt niets. Spieren daarentegen wel. Ze veranderen eigenlijk je metabolisme, of anders gezegd: je stofwisseling. Met dezelfde bewegingen, handelingen én sportoefeningen kun je door krachttraining dus méér calorieën verbranden. Je verliest door krachttraining dus meer gewicht en meer vet. Met krachttraining krijg je dan ook veel sneller en met minder trainingstijd een platte buik.

Toch is krachttraining niet genoeg als je echt snel wilt afvallen en een mooie platte buik wilt krijgen. Als je al een platte buik hebt, kun je met krachttraining je buik strakker maken. Wil je afvallen? Dan zal je toch wat aan cardio moeten doen. De ideale combi voor een platte buik is daarom krachttraining met cardiotraining!

foto 4

Het is echter wel belangrijk dat je dit op goede wijze combineert, want alleen dan is de magische combi effectief.

Welke volgorde om af te vallen?

Met krachttraining verbeter je de stofwisseling van het lichaam. Dit heeft zowel een langetermijn- als een kortetermijneffect. Dit wilt zeggen dat je direct na de krachttraining al meer calorieën verbrandt en dat is dus het juiste moment om cardio te gaan doen!

  1. Je begint met krachttraining en verhoogt zo je stofwisseling en vetverbranding.
  2. Je gaat verder met cardio. Hiermee verbrand je sowieso meer calorieën, maar door de hogere stofwisseling verbrand je nog meer calorieën en nog meer vet!
  3. Je spiermassa neemt toe, dus je verbrandt continu meer calorieën, waardoor je ook minder vet opslaat.
  4. Je vetpercentage neemt af en je verliest vet, dus je krijgt een plattere buik.

Comfort first

Starten met krachttraining is niet alleen goed voor vetverbranding, maar is ook veel fijner. Je hebt aan het begin van je training meer energie en kracht om effectief te trainen met gewichten. Je kunt gemakkelijker alles geven, zodat je spieren het meest effectief getraind worden. Dit zorgt voor een optimale verbetering van je stofwisseling, waarvan je met cardio later de vruchten plukt. Als je eerst begint met cardio, verbrand je minder calorieën per uur. Daarnaast houd je weinig fut over om alles op alles te zetten en je spieren krachtig te trainen. Kortom: begin direct met krachttraining en bewaar de cardio voor erna. Zo kun je het gemakkelijkst en het snelst trainen voor jouw strakke, platte buik.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *