web analytics

Het six pack plan: voor een strakke buik

Een six pack hoort voor veel mensen bij een ideaal lichaam. Je moet echter wel goed weten welke oefeningen je moet doen en welke spieren je moet trainen. De belangrijkste punten zijn vet verbranden zodat je spieren zichtbaar worden, je spieren trainen zodat ze groter worden en gezond eten zodat je vitaal blijft. Volg je het stappenplan in dit artikel, dan lukt het je vast om een strakke buik te krijgen.

Stap 1: verbrand overtollig buikvet

Buikvet zit vaak letterlijk in de weg van een mooi en strak lichaam. De eerste stap in het bereiken van een six pack is dan ook afvallen rond je buik. Het overtollig buikvet, veroorzaakt door een ongezond dieet met veel fast food en suikers of een passieve levensstijl met weinig beweging, kan je het best allemaal verbranden.

De sleutel tot het verbranden van je overtollige buikvet ligt dan ook in het een levensstijl met meer beweging en het overschakelen naar een gezonder voedingspatroon.  Probeer je lichaamsvet onder de 10 (voor mannen) of 13 (voor vrouwen) procent te krijgen en je six pack zal zichtbaar worden.

Je kan buikvet het best verbranden door een combinatie van gezonde voeding en efficiënte buikspieroefeningen. Een gezond voedingspatroon heeft zo weinig mogelijk koolhydraten, maar wel een gezonde dosis proteïnen, natuurlijk vetten en groenten.

Laten we nu even kijken naar de oefeningen die je het best kunt doen voor een strakke buik.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Stap 2: doe buikspieroefeningen

Doe de juiste oefeningen op een efficiënte manier en  je zult een strakke six pack krijgen. Verwerk de buikspieroefeningen in je dagelijkse routine en je zal razend snel resultaten zien.

Er zijn veel buikspieroefeningen die minder efficiënt zijn dan je denkt, wees hiervoor op je hoede. De klassieke sit-up bijvoorbeeld, is al jarenlang achterhaald en zal door geen enkele professionele gezondheidscoach vandaag de dag nog aangeraden worden.

Crunches, waarbij je slechts gedeeltelijk overeind komt (in tegenstelling met de sit-up), zijn een betere manier om je buikspieren te trainen. Dat komt omdat een crunch veel meer gefocust is op je buikspieren, zodat echt alle energie daarheen gaat.

Over het algemeen geldt dat korte intensieve trainingen beter zijn dan langdurige sessies in de sportschool. Met enkele korte setjes per dag kom je al een heel eind. Zorg er bij buikspieroefeningen altijd voor dat je de oefeningen correct uitvoert.

Voer alle oefeningen volledig uit in een vloeiende en pijnloze bewegingen. Neem bij klachten contact op met een professionele sportinstructeur of een fysiotherapeut.

Stap 3: interval training (sprinten)

Een minder voor de hand liggende stap voor strakke en mooie buikspieren zijn de interval trainingen. Met interval training bedoel ik in dit geval korte intensieve cardio-oefeningen zoals sprinten.

Een setje interval oefeningen bestaat uit een vijftal sprint-sessies van ongeveer 30 seconden. Tussen de spritsessies door hou je ongeveer twee minuten rust. In deze twe minuten kun je al wandelend bijkomen van de geleverde inspanning.

Wanneer je sprint, ren dan echt zo hard als je kan. Dit staat in schril contrast met de langdurige lage-intensiteit trainingen die veel hardlopers volgen. Wanneer het gaat om vet verbranden, is interval training echter veel efficiënter dan langdurig hardlopen tegen matige snelheid.

Je verbrandt in enkele minuten intensieve interval training vaak meer calorieën dan wanneer je hardloopt tegen matige snelheid.

Wanneer het je lukt om deze intensieve interval training in te bouwen in je wekelijkse routine (twee of drie keer per week is voldoende) zal je de resultaten snel zien.

Omdat de training erg intensief is, is het belangrijk om goed materiaal, zoals hardloopschoenen, te hebben. De oefeningen leggen erg veel druk op je de gewrichten en spieren in je voeten en benen. Een blessure kan je meteen weer mijlenver van je doel brengen.

Stap 4: zet een doel

Je ideale lichaam bereik je niet zonder motivatie. Wanneer je al vaker hebt geprobeerd ernstig af te vallen of gewoon een strakker lichaam te krijgen maar dat niet gelukt is, ligt het probleem vaak bij je motivatie.

Wanneer je er echt voor de volle 100% voor gaat, kan niets je nog stoppen – tenzij misschien een blessure, dus let goed op met intensieve oefeningen!

Motivatie kan je halen uit verschillende bronnen, maar het belangrijkste is dat je een doel voor ogen hebt. Dat doel moet realistisch en toch bevredigend zijn, dus denk goed na over wat je precies wilt bereiken.

Vaak helpt het om een concreet doel voor ogen te houden, dus niet alleen een vaag beeld van wat jouw ideale lichaam zou kunnen zijn. Maak het concreet en maak het tastbaar.

Ook kleinere tussendoelen kunnen je helpen. Dit zijn kleine “checkpoints” die je voor jezelf kan ontwerpen, bijvoorbeeld vijf kilo of tien kilo verliezen of een bepaalde afstand in een recordtijd afleggen wanneer je sprint.

Doe je aan krachttraining, dan zal je de kracht van je spieren merkbaar zien toenemen zodat je erg makkelijk kleine doelen voor jezelf kan stellen. Zo’n doel helpt je te motiveren en laat je weten dat je op de goede weg bent.

Stap 5: vraag je vrienden om hulp (sociale steun)

Onderschat het belang van je vrienden niet. Misschien is er iemand in je vriendengroep die een gelijkaardig doel wilt bereiken en wellicht ken je enkele mensen die op een gezonde manier met sport en voeding bezig zijn.

Het is een enorme hulp om jezelf te omringen met zo’n mensen, want ze zullen je vullen met positieve energie en de moed om door te gaan, ook wanneer het even wat moeilijker wordt.

Houd er echter rekening mee dat ieders lichaam uniek is en dat het trainingsprogramma dat voor een vriend of vriendin werkte, niet noodzakelijk ideaal is voor jouw lichaam. Probeer eveneens geen aandacht te schenken aan leden van je sociale omgeving die spotten met gezondheid en training, want zij zullen uiteindelijk bedrogen uitkomen.

Snel een strakke buik

Als je de bovenstaande stappen opvolgt is een strakke buik het resultaat. Laat je niet van de wijs brengen door mensen die je proberen te demotiveren. Op het eerste gezicht lijkt het misschien veel werk, maar dat is het zeker niet. De meeste stappen hierboven worden al snel een gewoonte.

Dus: kies voor een gezond voedingspatroon om vet te verbranden –bijvoorbeeld een gezond eiwitdieet-, doe buikspieroefeningen en interval training, en verlies je doel nooit uit het oog!

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *