web analytics

Door skeeleren afvallen ? Ja, dat kan!

http://www.dreamstime.com/-image27509695

Wanneer je snel een paar kilo’s kwijt wil raken is het verstandig om twee zaken aan te passen: je voedingspatroon en je bewegingspatroon. Als je nog niet sport, zal beginnen met sporten al helemaal een enorm verschil maken.

Maar, als je dan gaat sporten moet je natuurlijk wel kiezen voor een sport die je leuk vindt. Alleen op die manier lukt het je om het vol te houden. Trainen in de sportschool is nu eenmaal niet voor iedereen de beste optie. Sommige mensen sporten veel liever buiten dan in een muffe sportschool.

Skeeleren is misschien niet het eerste waar je aan denkt. Toch is skeeleren wel degelijk een manier om kilo’s kwijt te raken. Meer weten over afvallen door skeeleren? Lees dan verder

Skeeleren is (weer) populair

Steeds meer mensen gaan weer met de skeelers er op uit. Die toenemende populariteit is te wijten aan beter materiaal en relatief lage prijzen. De nieuwe skeelers zijn veel soepeler en zorgen voor een betere ervaring op verschillende ondergronden. Bovendien is het gratis!

Vroeger had je waarschijnlijk ook skates of rolschaatsen. Toen kon je er gemakkelijk mee over weg. Maar om echt flink vooruit te komen en tempo te maken, moest je wel even oefenen. Dat geldt nu nog steeds, maar het is minstens net zo leuk als vroeger!

Skeeleren is namelijk een sport waar je naast de voordelen voor je gezondheid en figuur, ook veel plezier aan kunt beleven. Je zult in het begin misschien merken dat het zwaar is, maar door de hoge fun factor is het ook heel erg goed vol te houden. Je kunt alleen gaan skeeleren, maar het is ook gezellig om dit met een vriend of vriendin samen te doen.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

De voordelen van skeeleren

Skeeleren kent een aantal voordelen. Zo is een groot voordeel van skeeleren dat het een enorm goede training is voor de beenspieren en bilspieren. Daarnaast train je ook nog de buikspieren en je stabiliteit.

Je zult merken dat je met het skeeleren ook je evenwicht traint, wat erg goed is voor jouw figuur en lichaam. Hoe meer spieren je opbouwt, hoe meer energie je lichaam nodig heeft. Dit draagt dus ook bij aan de vetverbranding. Want zelfs in rusttoestand zullen de spieren meer energie nodig hebben. Beenspieren zijn een grote spiergroep in het lichaam en dus zijn goed getrainde beenspieren, een groot voordeel. Met een paar flinke skeelersessies per week bereik je dit zeer snel.

Een ander fijn voordeel van skeeleren is, dat het in de buitenlucht kan. Je kunt lekker skeeleren in de natuur en een mooie skeelertocht uitstippelen. Voel het zonnetje op je gezicht, de wind door je haren en geniet van je skeelersessie. Een beetje tegenwind zorgt voor een extra moeilijkheidsgraad. Dit is heel goed, omdat je hierdoor sneller resultaat boekt.

Een nadeel is natuurlijk wel dat je in de winter of met regen minder makkelijk kunt skeeleren. Al kun je met de juiste uitrusting en kleding op een koude dag alsnog naar buiten. Vergelijk het, wat dat betreft, maar met hardlopen. Ook dat gaat gewoon door in de herfst en in de winter. Door het dragen van een goede (thermo) legging en winddicht jack ben je hier goed op voorbereid.

Een lagere temperatuur is juist erg lekker wanneer je een flinke inspanning levert. Als het dan echt gaat vriezen, kun je altijd tijdelijk de schaatsen uit de kast trekken. Dan kun je de training gewoon doorzetten op natuurijs, of op een indoor-ijsbaan.

Skeeleren en afvallen

Skeeleren is een vrij zware sport, alle kracht moet uit de benen worden gehaald. Je zet naar links en rechts af omdat je op die manier een goede grip hebt op de weg en sneller vooruit zult komen. Het zal in het begin waarschijnlijk wel even tegenvallen, dat skeeleren. Er zit echter veel snelheid in deze skates. Door het maximale uit jezelf te halen, zul je zeker merken dat je conditie er enorm op vooruit gaat.

Naast een opbloeiende conditie bouw je ook krachtige beenspieren op met skeeleren. Doordat de buikspieren de stabiliserende spieren zijn, die ervoor zorgen dat je in evenwicht blijft, zal ook je buik beetje bij beetje strakker worden. Daarnaast verbrand je met een half uurtje skeeleren al gauw tussen de 200 en 300 calorieën, afhankelijk van je gewicht en tempo. Als je ook je eetpatroon aanpast, kan je zeker door skeeleren afvallen.

Uitrusting

Omdat skaten het beste gaat op een harde ondergrond, en er flink wat snelheid mee gemoeid is, kan het voorkomen dat er ongelukjes gebeuren. Zorg daarom voor een goede uitrusting waardoor je voorkomt dat je botbreuken of kneuzingen oploopt.

Het dragen van bescherming is dus erg belangrijk. Je bent dan veel beter beschermd in het geval van een valpartij. Denk hierbij aan kniebeschermers, elleboogbeschermers en polsbeschermers, die bij een val de klap opvangen en botbreuken voorkomen. Vooral een gebroken pols, wat vaak voorkomt, kun je hiermee voorkomen. Een helm zorgt voor een goede bescherming van de schedel. Zeker wanneer je hoge snelheden haalt, is een helm erg belangrijk.

Ook heb je natuurlijk skeelers nodig. Goede skeelers zorgen ervoor dat je gemakkelijker vooruit komt, hogere snelheden kunt halen en natuurlijk minder snel valt. Ga daarom naar een speciaalzaak voor goed advies en zoek informatie op internet zodat je weet welke soort skeelers je nodig hebt.

Investeer ook in de juiste sportkleding.

Je hebt fijne sportkleding nodig voor voldoende bewegingsvrijheid en om jezelf goed te kunnen aankleden bij verschillende weersituaties. Zorg in de winter voor een warmere sportbroek met kniebeschermers, waar je goed in kunt bewegen en die comfortabel zit.

In de zomer is een fijn T-shirt voldoende, in de winter doe je er echter verstandig aan om een wind- en waterdicht sportjack te dragen. Denk ook aan reflectoren zodat je in de avond ook goed te zien bent. Een goede tip is, om zeker hiervoor eens te kijken bij hardloopkleding. Dit is kleding met goede ventilatie en de kleding is vaak voorzien van reflectoren.

Beginnen met bewegen wordt met skeeleren een stuk leuker en makkelijker! Op zoek naar andere tips op het gebied van afvallen, beweging en voeding? Lees dan ook onze andere artikelen.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *