web analytics

Verhogen van metabolisme level door gezond te eten

metabolisme

Een van de grootste mythen over het krijgen van een strakke platte buik is dat het belangrijkste de sit-ups of andere buikspieroefeningen zijn.

Op tv zie je elke dag wel reclames over het nieuwste fitness apparaat welke er voor gaat zorgen dat je nu toch echt die buik van een fitness model krijgt.

De echte waarheid is: alleen buikspieroefeningen doen is niet genoeg!

Goed eten is de belangrijkste factor voor een platte buik

Buikspieroefeningen zijn maar een klein deel bij het krijgen van die mooie buik. Het belangrijkste is gezonde voeding.

Dit is ook de belangrijkste reden waarom veel mensen het maar niet lukt om die gewenste buik te krijgen, ze doen wel veel oefeningen, maar blijven het moeilijk vinden om hun eetgewoonten aan te passen.

Een aantal tips voor gezond eten:

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Tip 1: eet vaker om je metabolisme level te verhogen

Het klinkt misschien raar, maar om je metabolisme niveau te verhogen moet je vaker op een dag eten. Zorg ervoor dat je elke dag 5-6 kleine maaitijden eet, of eet gezond snacks tussen je bestaande maaltijden.

Waarom is dit zo? Dit gaat terug naar de tijd toen de mens nog in grotten woonde en eten een schaars product was. Ons lichaam is daarom ingesteld om vet op te slaan voor gebruik in de toekomst, wanneer er misschien minder eten is.

Wanneer het lichaam weinig eten krijgt doet het er alles aan om vet zolang mogelijk vast te houden en zal het metabolisme niveau dalen. Aan de andere kant zal het lichaam wanneer het genoeg eten krijgt niet de noodzaak voelen om vet vast te houden en zal het metabolisme level dalen.

Hieruit blijkt al dat jezelf uithongeren (dieet met minder dan 1500 calorieën per dag) op de lange termijn niet zullen werken om vet te verliezen.

Op deze manier zal je een laag metabolisme level krijgen en wanneer je weer begint met eten (ooit zul je moeten eten) probeert het lichaam zoveel mogelijk vet vast te houden en zul je dus zwaarder worden.

Dus door het vaker eten van een kleinere maaltijd op een dag (precies genoeg om vol te zitten), verhoog je het metabolisme niveau zodat je na de maaltijd meer calorieën verbrand en minder vet zal vast houden.

Tip 2: Begin vroeg met eten en eet niet te laat

Eet je ontbijt zo vroeg mogelijk na het opstaan, op deze manier zal je metabolisme (welke ’s nachts lager wordt) sneller starten. Wanneer je laat ontbijt zal je metabolisme nog langzamer worden aangezien je lichaam reageert op honger.

Tip 3: Wat je wel en niet moet eten

Kijk hier eens voor een lijst van voeding die geschikt zijn bij afvallen.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *