web analytics

Waarom je beter kunt kiezen voor verantwoord afvallen dan voor een crashdieet

http://www.dreamstime.com/-image10044654

Veel mensen willen nog wel wat overtollige kilo’s kwijt. En of je nu veel overgewicht hebt of alleen de laatste kilootjes wilt verliezen, het blijft een uitdaging. Sommige mensen kiezen voor een crashdieet, maar we weten allemaal dat deze helemaal niet zo goed zijn voor ons lichaam. Het gaat natuurlijk uiteindelijk om het resultaat, maar een crashdieet kan een negatievere invloed hebben dat je zou denken. Want wie vaak op een extreme manier afvalt, kan op een later moment gaan jojo’en met het gewicht. Goed en verantwoord afvallen kan, in tegenstelling tot een crashdieet, niet van de ene op de andere dag. Je moet echt een ommezwaai maken in je levensstijl. Want als je een gezondere manier van leven kiest boek je blijvend resultaat!

De meest verantwoorde manier van afvallen

Pillen, poeders, maaltijdrepen of shakes. Er zijn vele manieren van afvallen. Sommige hiervan hebben een natuurlijke basis, maar over het algemeen is het vaak geen gezonde manier van afvallen. Sommige pillen beloven dat je minder eetlust krijgt wanneer je deze inneemt, of dat ze het vet uit het voedsel opvangen voor het kan worden opgenomen in het voedsel. Met maaltijdrepen vervang je een maaltijd zodat je een van tevoren afgestemde hoeveelheid energie binnen krijgt.

Met shakes, repen en andere maaltijdvervangers is het dus wel erg gemakkelijk om je calorie inname te reguleren. Maar als je er over nadenkt kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat je op die manier niet aan de benodigde bouwstoffen komt. Als je voeding gaat zien als de manier om je lichaam op de juiste manier te onderhouden zul je zien dat je er goede dingen in moet stoppen om goede resultaten te boeken.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Een gezonde voeding

Wie denkt dat gezond eten niet lekker is, heeft het mis. Het internet staat vol heerlijke recepten met heerlijke en voedzame ingrediënten. Waar het op neer komt is dat je zo veel mogelijk natuurlijk en onbewerkt voedsel moet eten om gezonde voeding binnen te krijgen waar je lichaam iets aan heeft.

Zo kun je dus het beste een eetpatroon opbouwen met veel groente, fruit, noten, zaden, vlees (zoals kip en mager rundvlees) en eieren. Deze voedingsmiddelen hebben namelijk een goede verhouding van de juiste voedingsstoffen zodat je lichaam de bouwstoffen binnenkrijgt die het nodig heeft. Bewerkte voedingsmiddelen, suikers en verzadigde vetten zijn juist slecht voor ons lichaam.

Meerdere eetmomenten

Wanneer je snel honger hebt, kun je ervoor kiezen om je dag te verdelen in 5 of zelfs 6 eetmomenten. In plaats van 3 maaltijden kun je tussen het ontbijt, de lunch en het avondeten meerdere tussendoortjes kiezen. Als je de porties iets kleiner maakt, kun je dus altijd eten wanneer je honger hebt. Ook als je wel kiest voor 3 eetmomenten is het belangrijk om te kijken naar tussendoortjes die gezond zijn, zodat je bij een hongermoment nooit naar ongezonde snacks grijpt. Als je weet welke tussendoortjes je lekker vindt en die passen in je nieuwe eetgewoonte, kun je ervoor zorgen dat je dit altijd in huis hebt of met je meeneemt.

Gezonde tussendoortjes

Voor een gezond tussendoortje kun je altijd kiezen voor fruit. Alle soorten fruit zijn hierbij mogelijk. Blauwe bessen zitten vol antioxidanten, net als granaatappelpitjes en het meeste andere soorten rood fruit. Grotere vruchten kun je vaak meenemen in een bakje door ze van tevoren te snijden. Meloen en ananas zijn hier perfecte voorbeelden van. Zeker op een lange, warme dag is dat soort fruit heerlijk als tussendoortje.

Ook groenten zijn heerlijk als tussendoortje, en natuurlijk gezond. Denk hierbij aan komkommer dat je in stukjes mee kunt nemen, maar ook snack tomaatjes, worteltjes, selderij, paprika in stukjes of rauwe bloemkool. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het heerlijk als tussendoortje eten. Hou je niet zo van groente? Denk dan ook eens aan een lekkere magere dip van bijvoorbeeld yoghurt of avocado. Een avocado op zich is ook een heerlijk tussendoortje boordevol gezonde voedingsstoffen.

Andere gezonde tussendoortjes zijn bijvoorbeeld (zelfgebakken) mueslirepen zonder toegevoegde suikers, maar met bijvoorbeeld honing, pure chocolade, ongezouten noten of gedroogde vruchten als dadels, abrikozen of vijgen. Als je kiest voor een onbewerkte variant zonder toevoegingen als suikers, zout of conserveringsmiddelen heb je een goede variant te pakken.

Op gewicht blijven

Door het juiste voedingspatroon te vinden dat vol te houden is met jouw dagelijkse bezigheden heb je goud in handen! Alleen op die manier zul je het namelijk voor elkaar krijgen om de juiste balans te vinden. De kunst is dus om een voor jou logisch en overzichtelijk eetpatroon aan te wennen. Eetgewoonten waar je je zonder al te veel moeite aan zult kunnen houden. Wen je zelf dus een bepaalde manier van maaltijden bereiden en boodschappen doen aan.

Zo zweren veel mensen bij een gezonde juice, shake of smoothie om de dag mee te beginnen, vol met gezonde ingrediënten als groenten, fruit en zaden. Op die manier heb je namelijk meteen veel energie aan het begin van de dag, om zo de hele dag door te kunnen zonder al te veel honger. Ook ontbijten met magere kwark of yoghurt met fruit en zaden kan een fijne gewoonte zijn aan het begin van de dag. Laat zeker ook ongezonde producten als kaakjes, volkorenkoekjes of vruchtensappen staan. Dit soort producten lijken gezond, maar zijn dit helemaal niet omdat ze vol met verzadigde vetten of suikers zitten.

Verdiep je dus goed in gezonde voeding en laat je niet te snel voor de gek houden door de voedingsmiddelen industrie en slimme marketing. Leer jezelf aan om in de supermarkt vooral te kiezen voor onbewerkt voedsel kom je vaak al een heel eind. Zorg dus dat de versafdeling je favoriete sectie van de supermarkt wordt. Ook in het reform schap vind je vaak gezondere varianten van voedsel dat je graag gebruikt.

Veel drinken

Sommige mensen verwarren honger vaak met dorst of een gebrek aan de juiste voedingsstoffen. Je zult merken dat je met een nieuw gezond voedingspatroon een stuk minder vaak een onverzadigd gevoel hebt. Met gezonde voeding zul je merken dat je je dag vol energie doorkomt en minder behoefte hebt aan ongezonde dikmakers.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *