web analytics

7 Cruciale Tips bij Buikspieroefeningen – Krijg Je Droombuik

buikpsieren

De volgende tips zullen je helpen om buikspieroefeningen perfect uit te voeren voor het beste resultaat:

Varieer de buikspieroefeningen

Het menselijk lichaam is slim. Doe je iets vaak, dan past het lichaam zich aan. Dit is ook wetenschappelijk bewezen. Doe je altijd dezelfde buikspieroefeningen, dan passen de spieren zich aan, en haal je niet het optimale resultaat.

Wanneer je de buik traint doe verschillende oefeningen, en probeer iedere maand de routine te veranderen, dit zal veel beter werken dan telkens maar weer 100 crunches. Doe 15-20 herhalingen per oefeningen en ga naar de volgende oefeningen. Een overzicht van goede buikspieroefeningen vind je hier.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Vergeet boven- en onder buik

De buikspier is maar 1 spier, de rectus abdominus. Wanneer je je bovenbuik voelt branden betekent dat niet dat de onderbuik niet getraind wordt!

Waar je de buikspier voelt hang af van de draai die door het lichaam gemaakt wordt, bijvoorbeeld bij het liften van de benen voel je voornamelijk de onderbuikspieren aangezien het bovenste deel tegen de vloer gedrukt is. Om een mooie buikspier te creëren is het belangrijk om buikspieroefeningen in verschillende posities te doen.

Versterk de bekkenbodemspieren

Sterke bekken spieren helpen om buikspieroefeningen beter uit te voeren. In onderstaand filmpje kun je oefeningen bekijken om deze spieren sterker te maken, na afloop kun je kiezen voor nog meer oefeningen:

Train je buik, niet je nek!

Kun je 50 crunches doen zonder je buik te voelen, maar voel je na 10 wel je nek? Stop dan gelijk na 10 herhalingen. Probeer oefeningen te vinden waarbij je geen last krijgt van je nek.

Cardiotraining

Je kan zo veel buikspieroefeningen doen als je wilt, maar als er een laag vet over de spieren heen zit zul je de spieren nooit zien. Naast de oefeningen moet je dus zorgen voor een goede cardio routine.

Weet wanneer je moet rusten

Een buikspier is een spier net als alle andere spieren in je lichaam. Je gaat ook niet 7 dagen in de week je biceps of triceps trainen, voor de buikspier geldt precies hetzelfde.

Wanneer je buikspieroefeningen hebt gedaan zorg ervoor dat de spieren genoeg rust hebben gehad voordat je ze weer traint! Drie keer in de week de buik trainen is voldoende.

Train al je spieren

Alleen je buikspieren trainen is onzinnig. De buikspier training hoort in een complete body workout. Het beste is het om een full-body workout training met Barbells op te stellen.

Zoek naar oefeningen die zoveel mogelijk spieren trainen in het hele lichaam (compound), zoals de Squat, de Press, de Bench Press, de Row, en de Deadlift. Met deze oefeningen pak je bijna alle spieren in je lichaam mee.

fotobron

Ongebruikelijk tips om snel hardnekkig buikvet te verbranden en die platte of strakke buik van je dromen te krijgen

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan raad ik je aan om het ebook van Glenn te bekijken.

Hij is een gecertificeerd voedingsexpert en personal trainer en heeft reeds duizenden vrouwen én mannen geholpen hun droomlichaam te krijgen én te behouden!

Ontdek nu zijn baanbrekende methode voor strakke buikspieren:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

1 Reactie op "7 Cruciale Tips bij Buikspieroefeningen – Krijg Je Droombuik"

  1. Demi zegt:

    Hallo, ik ben 13 jaar. Ik wil graag mijn buikspieren trainen wat is de beste manier voor mij??

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *